Rynek femtokomórek osiąga wartość 300 mln dol.

W 2011 r. liderami wartego 300 mln dol. rynku stacji bazowych femtocell są Samsung i Cisco, poinformowała firma badania rynku Infonetics Research. Według firmy technologia ta wciąż czeka na masowe zastosowanie, ale powszechne rozmieszczanie stacji femtocell nie nastąpi przed 2012 r. Wartość rynku w 2013 r. firma jednak szacuje na 1 mld dol., zapowiadając ponowny trzykrotny wzrost, do 3 mld dol., w ciągu kolejnych dwóch lat.

Posłuchaj
00:00

Samsung i Cisco zajmują na rynku wiodące pozycje dzięki umowom na dostawy odpowiednio femtokomórek CDMA2000 dla Verizon Wireless oraz stacji 3G dla AT&T. Do innych dużych graczy zaliczają się Alcatel-Lucent, NEC/Ubiquisys, Network Norway oraz MegaFon.

MT

Powiązane treści
Rynek femtokomórek słabszy niż się tego spodziewano
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Komunikacja
Nowy e-book firmy Mouser odkrywa przyszłość komunikacji satelitarnej
Mikrokontrolery i IoT
Edge AI w natarciu – miliardowe inwestycje w inteligentny sprzęt
Komponenty
TDK stawia na inteligentne monitorowanie maszyn
Produkcja elektroniki
Czy walka o metale ziem rzadkich zaszkodzi polskim eksporterom elektroniki?
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów