Rynek femtokomórek osiąga wartość 300 mln dol.

W 2011 r. liderami wartego 300 mln dol. rynku stacji bazowych femtocell są Samsung i Cisco, poinformowała firma badania rynku Infonetics Research. Według firmy technologia ta wciąż czeka na masowe zastosowanie, ale powszechne rozmieszczanie stacji femtocell nie nastąpi przed 2012 r. Wartość rynku w 2013 r. firma jednak szacuje na 1 mld dol., zapowiadając ponowny trzykrotny wzrost, do 3 mld dol., w ciągu kolejnych dwóch lat.

Posłuchaj
00:00

Samsung i Cisco zajmują na rynku wiodące pozycje dzięki umowom na dostawy odpowiednio femtokomórek CDMA2000 dla Verizon Wireless oraz stacji 3G dla AT&T. Do innych dużych graczy zaliczają się Alcatel-Lucent, NEC/Ubiquisys, Network Norway oraz MegaFon.

MT

Powiązane treści
Rynek femtokomórek słabszy niż się tego spodziewano
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Drukowany w 3D czujnik auksetyczny napędza rozwój elektroniki ubieralnej i robotyki
Produkcja elektroniki
Ceny rosną, bo skończyły się zapasy
Produkcja elektroniki
TI znowu podniósł ceny
Produkcja elektroniki
Na etykietach będą punkty za naprawialność
Produkcja elektroniki
Polski zakład tajwańskiej firmy Compal ruszy jeszcze w 2025 roku
Optoelektronika
Branża termowizyjna przekracza wartość 7 mld dolarów, napędzana przez rynek chiński
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów