Nokia Siemens Networks sprzedaje oddział technologii WiMAX

Fińsko-niemiecka spółka Nokia Siemens Networks zapowiedziała sprzedaż swojego oddziału zajmującego się technologią WiMAX amerykańskiej firmie NewNet Communication Technologies. Jeżeli transakcja zostanie sfinalizowana, NewNet przejmie pełne portfolio produktów i rozwiązań WiMAX, jak również inne aktywa należące do NSN. Ponadto do amerykańskiej firmy zostanie przeniesionych ok. 300 pracowników Nokia Siemens Networks.

Posłuchaj
00:00

Obydwie firmy oczekują, że operacja sprzedaży zakończy się do końca tego roku. Finansowe szczegóły umowy nie zostały podane do publicznej wiadomości. NSN jest drugim co do wielkości dostawcą sprzętu i usług telekomunikacyjnych na świecie.

W związku z trudną sytuacją na rynku firma zapowiedziała niedawno masowe zwolnienia, które obejmą prawie jedną trzecią pracowników. Plan restrukturyzacyjny zakłada oszczędności na poziomie 1 mld euro rocznie.

Michał Pieniążek

Powiązane treści
Firma Zuken rozszerza działalność w Polsce
Nokia nie jest już dłużej największą firmą w Finlandii
Nokia zwalnia 4000 pracowników i przenosi produkcję do Azji
NSN przejmuje za 1,2 mld dol. od Motoroli biznes bezprzewodowy
Ericsson, NSN stracą na redukcji inwestycji telekomunikacyjnych w Chinach o 21%
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Branża motoryzacyjna obiera kurs na RISC-V
Aktualności
Polscy konsumenci gromadzą nieużywaną elektronikę wartą 112 mld zł
Mikrokontrolery i IoT
Coraz więcej możliwości komunikacji satelitarnej w IoT
Optoelektronika
Automatyczna inspekcja optyczna 3D - pierwszy w Polsce nowy system Viscom
Pomiary
KIOXIA i Linus Media Group ustanawiają światowy rekord w obliczeniach liczby Pi
Produkcja elektroniki
Pierwszy 2-nanometrowy układ firmy MediaTek już we wrześniu
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów