Semico: Rynek układów scalonych jest w dołku

Mimo, że na to nie wygląda, analitycy z firmy Semico uważają, że rynek układów scalonych jest w środku dołka okresowej dekoniunktury rynku. Firma zredukowała swoją prognozę wzrostu do -0,5% w 2007 roku obniżając wcześniejsze szacunki wskazujące na wzrost +1,8% w skali roku 2007.

Zaskakująca jest liczba korekt w prognozach opisujących rok 2007. Pierwotne szacunki w końcu 2006 roku Semico mówiły o +7% wzrostu runku układów scalonych, pierwsza korekta w marcu obniżyła prognozę do +5,8%, kolejna w kwietniu do +1,8%. Kolejną zmianę na -0,5% Semico podało w lipcu, co sugeruje, że po w wakacjach możemy się spodziewać kolejnego (gorszego) przybliżenia.

Posłuchaj
00:00
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
TAITRONICS & AIoT, czyli tajwańskie spojrzenie na technologię elektroniki
Aktualności
Targi Energetab - podsumowanie
PCB
Niezależność Europy w produkcji PCB - nowa fabryka Teltoniki w Wilnie
Optoelektronika
Robotyczne oko bez zasilania: miękka soczewka, która sama ustawia ostrość
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów