Podpisana umowa o współpracy daje prawa dystrybucji produktów Farnella w Polsce na zasadach wyłączności, a w Czechach i na Węgrzech równolegle z innymi firmami. Umowę zawarto na minimum 2 lata a osoba odpowiedzialną ze strony Microdis Holding za rozwój sprzedaży katalogowej w tych krajach został pan Tomasz Tołściuk. (RM)
Guenther Reinhold, prezes Microdis Holding AG dla Elektonika:
- Jak postrzega pan rolę Microdisu, w sytuacji, gdy Farnell obsługuje rynek samodzielnie? Czy możliwe jest, aby obie firmy nie konkurowały ze sobą?
-
Koncepcja naszej współpracy jest jasna i klarowna: Farnell z naszym skromnym udziałem uruchomił Polską stronę internetową, gdzie klient ma możliwość dokonywania zakupów bezpośrednio i otrzyma wtedy brytyjski rachunek z międzynarodowymi kosztami logistycznymi, albo może dokonać zakupu w Microdisie z dostawą w ciągu 48 godzin, z polskim rachunkiem i lokalnymi kosztami spedycyjnymi. Coraz więcej klientów korzystających ze strony Farnella, decyduje się dokonać zakupu właśnie u nas.
- Jak ocenia pan polski rynek dystrybucji elementów elektronicznych z punktu widzenia firm katalogowych? Czy nie jest on zbyt płytki w stosunku do planów i aspiracji firm takich jak Farnell, Elfa, TME lub RS Components?
-
Polska gospodarka rozwija się bardzo szybko, jeśli nie najszybciej w Europie, a 6% wzrostu PKB jest wspaniałym wynikiem, dzięki któremu zasługujecie na miano tygrysa tej części Europy. Oznacza to, że u naszych potencjalnych klientów rośnie zapotrzebowanie na podzespoły elektroniczne i rynek wcale nie jest płytki. Naturalnie nasi najwięksi konkurenci jak TME z lokalnym centrum dystrybucyjnym, czy Elfa z dobrze przemyślaną koncepcją katalogu w lokalnym języku, mają duże doświadczenie w tym segmencie rynku, przez co konkurowanie nie jest łatwe. Jednak działanie w warunkach silnej konkurencji jest dla nas naturalne, bo jest ona wpisana w cały rynek elektroniki.
- Jakimi elementami oferty będziecie walczyć o klienta? Gdzie leży klucz do tego segmentu rynku?
-
Najważniejszy jest profesjonalny serwis. Składa się na niego 450-tysięczna oferta Farnella typu „free on stock”, która należy do najszerszej palety produktowej w Europie, możliwość dostaw małych ilości i to w ciągu 24-48 godzin, możliwość kwotowania średnich i większych ilości ponad ofertę katalogową do produkcji i pełna koncepcja biznesowa typu One Stop Shop. Do tego dodajemy dynamiczne zarządzanie, akcje promocyjne i obecność we wszystkich miejscach i wydarzeniach związanych z branżą.
- Na fotografii: Guenther Reinhold (Microdis Holding AG), Robert Rospedzihowski (Premier Farnell) i Tomasz Tołściuk, dyrektor Microdis w Europie Wschodniej