Microdis wyłącznym przedstawicielem Farnella w Polsce
| Gospodarka ArtykułyPo udanym rozpoczęciu sprzedaży podzespołów elektronicznych na rynku polskim przez brytyjską firmę katalogową Farnell, przyszedł moment uporządkowania współpracy na szczeblu lokalnym. Lokalnym partnerem Farnella na terenie naszego kraju została firma Microdis, której atutem było wieloletnie doświadczenie w zakresie dystrybucji katalogowej, jak też obecność na wielu rynkach europejskich.
Podpisana umowa o współpracy daje prawa dystrybucji produktów Farnella w Polsce na zasadach wyłączności, a w Czechach i na Węgrzech równolegle z innymi firmami. Umowę zawarto na minimum 2 lata a osoba odpowiedzialną ze strony Microdis Holding za rozwój sprzedaży katalogowej w tych krajach został pan Tomasz Tołściuk. (RM)
Guenther Reinhold, prezes Microdis Holding AG dla Elektonika:
- Jak postrzega pan rolę Microdisu, w sytuacji, gdy Farnell obsługuje rynek samodzielnie? Czy możliwe jest, aby obie firmy nie konkurowały ze sobą?
-
Koncepcja naszej współpracy jest jasna i klarowna: Farnell z naszym skromnym udziałem uruchomił Polską stronę internetową, gdzie klient ma możliwość dokonywania zakupów bezpośrednio i otrzyma wtedy brytyjski rachunek z międzynarodowymi kosztami logistycznymi, albo może dokonać zakupu w Microdisie z dostawą w ciągu 48 godzin, z polskim rachunkiem i lokalnymi kosztami spedycyjnymi. Coraz więcej klientów korzystających ze strony Farnella, decyduje się dokonać zakupu właśnie u nas.
- Jak ocenia pan polski rynek dystrybucji elementów elektronicznych z punktu widzenia firm katalogowych? Czy nie jest on zbyt płytki w stosunku do planów i aspiracji firm takich jak Farnell, Elfa, TME lub RS Components?
-
Polska gospodarka rozwija się bardzo szybko, jeśli nie najszybciej w Europie, a 6% wzrostu PKB jest wspaniałym wynikiem, dzięki któremu zasługujecie na miano tygrysa tej części Europy. Oznacza to, że u naszych potencjalnych klientów rośnie zapotrzebowanie na podzespoły elektroniczne i rynek wcale nie jest płytki. Naturalnie nasi najwięksi konkurenci jak TME z lokalnym centrum dystrybucyjnym, czy Elfa z dobrze przemyślaną koncepcją katalogu w lokalnym języku, mają duże doświadczenie w tym segmencie rynku, przez co konkurowanie nie jest łatwe. Jednak działanie w warunkach silnej konkurencji jest dla nas naturalne, bo jest ona wpisana w cały rynek elektroniki.
- Jakimi elementami oferty będziecie walczyć o klienta? Gdzie leży klucz do tego segmentu rynku?
-
Najważniejszy jest profesjonalny serwis. Składa się na niego 450-tysięczna oferta Farnella typu „free on stock”, która należy do najszerszej palety produktowej w Europie, możliwość dostaw małych ilości i to w ciągu 24-48 godzin, możliwość kwotowania średnich i większych ilości ponad ofertę katalogową do produkcji i pełna koncepcja biznesowa typu One Stop Shop. Do tego dodajemy dynamiczne zarządzanie, akcje promocyjne i obecność we wszystkich miejscach i wydarzeniach związanych z branżą.
- Na fotografii: Guenther Reinhold (Microdis Holding AG), Robert Rospedzihowski (Premier Farnell) i Tomasz Tołściuk, dyrektor Microdis w Europie Wschodniej