Microdis wyłącznym przedstawicielem Farnella w Polsce

 

Po udanym rozpoczęciu sprzedaży podzespołów elektronicznych na rynku polskim przez brytyjską firmę katalogową Farnell, przyszedł moment uporządkowania współpracy na szczeblu lokalnym. Lokalnym partnerem Farnella na terenie naszego kraju została firma Microdis, której atutem było wieloletnie doświadczenie w zakresie dystrybucji katalogowej, jak też obecność na wielu rynkach europejskich.

Posłuchaj
00:00

Podpisana umowa o współpracy daje prawa dystrybucji produktów Farnella w Polsce na zasadach wyłączności, a w Czechach i na Węgrzech równolegle z innymi firmami. Umowę zawarto na minimum 2 lata a osoba odpowiedzialną ze strony Microdis Holding za rozwój sprzedaży katalogowej w tych krajach został pan Tomasz Tołściuk. (RM)

Guenther Reinhold, prezes Microdis Holding AG dla Elektonika:

  • Jak postrzega pan rolę Microdisu, w sytuacji, gdy Farnell obsługuje rynek samodzielnie? Czy możliwe jest, aby obie firmy nie konkurowały ze sobą?
  • Koncepcja naszej współpracy jest jasna i klarowna: Farnell z naszym skromnym udziałem uruchomił Polską stronę internetową, gdzie klient ma możliwość dokonywania zakupów bezpośrednio i otrzyma wtedy brytyjski rachunek z międzynarodowymi kosztami logistycznymi, albo może dokonać zakupu w Microdisie z dostawą w ciągu 48 godzin, z polskim rachunkiem i lokalnymi kosztami spedycyjnymi. Coraz więcej klientów korzystających ze strony Farnella, decyduje się dokonać zakupu właśnie u nas.

  • Jak ocenia pan polski rynek dystrybucji elementów elektronicznych z punktu widzenia firm katalogowych? Czy nie jest on zbyt płytki w stosunku do planów i aspiracji firm takich jak Farnell, Elfa, TME lub RS Components?
  • Polska gospodarka rozwija się bardzo szybko, jeśli nie najszybciej w Europie, a 6% wzrostu PKB jest wspaniałym wynikiem, dzięki któremu zasługujecie na miano tygrysa tej części Europy. Oznacza to, że u naszych potencjalnych klientów rośnie zapotrzebowanie na podzespoły elektroniczne i rynek wcale nie jest płytki. Naturalnie nasi najwięksi konkurenci jak TME z lokalnym centrum dystrybucyjnym, czy Elfa z dobrze przemyślaną koncepcją katalogu w lokalnym języku, mają duże doświadczenie w tym segmencie rynku, przez co konkurowanie nie jest łatwe. Jednak działanie w warunkach silnej konkurencji jest dla nas naturalne, bo jest ona wpisana w cały rynek elektroniki.

  • Jakimi elementami oferty będziecie walczyć o klienta? Gdzie leży klucz do tego segmentu rynku?
  • Najważniejszy jest profesjonalny serwis. Składa się na niego 450-tysięczna oferta Farnella typu „free on stock”, która należy do najszerszej palety produktowej w Europie, możliwość dostaw małych ilości i to w ciągu 24-48 godzin, możliwość kwotowania średnich i większych ilości ponad ofertę katalogową do produkcji i pełna koncepcja biznesowa typu One Stop Shop. Do tego dodajemy dynamiczne zarządzanie, akcje promocyjne i obecność we wszystkich miejscach i wydarzeniach związanych z branżą.

  • Na fotografii: Guenther Reinhold (Microdis Holding AG), Robert Rospedzihowski (Premier Farnell) i Tomasz Tołściuk, dyrektor Microdis w Europie Wschodniej
Powiązane treści
Microdis nawiązał współpracę z Rakon France SAS
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów