Imagis uzyskał w I kwartale 272 mln zł przychodów

Firma Imagis, zajmująca się rozwiązaniami GIS, nawigacjami GPS i mapami cyfrowymi, osiągnęła w I kwartale bieżącego roku 272 mln zł przychodów, o ponad 30% mniej w ujęciu rocznym. Zysk firmy zmniejszył się do 3,01 mln zł z 3,45 mln zł, czyli o 12,7%. Spadek obrotów firmy można wiązać z powolnym nasycaniem się polskiego rynku tabletami i smartfonami, które dystrybuuje GPS Konsorcjum, podmiot zależny giełdowej spółki.

Posłuchaj
00:00

Z 1,2% do 1,5% wzrosła natomiast rentowność Imagisu, co jest efektem zwiększonej sprzedaży urządzeń pod własną marką SmartGPS. Imagis otrzymał w omawianym kwartale od warszawskiego GPS Konsorcjum 11,8 mln zł dywidendy.

źródło: Parkiet
zdjęcie: Imagis

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Renew Center firmy Evernex w rok naprawia ponad 200 tysięcy części
Pomiary
Miniaturowe sensory MEMS TDK wyznaczają nowy standard w analizie rzutu oszczepem
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Komunikacja
Nowy e-book firmy Mouser odkrywa przyszłość komunikacji satelitarnej
Mikrokontrolery i IoT
Edge AI w natarciu – miliardowe inwestycje w inteligentny sprzęt
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów