Imagis uzyskał w I kwartale 272 mln zł przychodów

Firma Imagis, zajmująca się rozwiązaniami GIS, nawigacjami GPS i mapami cyfrowymi, osiągnęła w I kwartale bieżącego roku 272 mln zł przychodów, o ponad 30% mniej w ujęciu rocznym. Zysk firmy zmniejszył się do 3,01 mln zł z 3,45 mln zł, czyli o 12,7%. Spadek obrotów firmy można wiązać z powolnym nasycaniem się polskiego rynku tabletami i smartfonami, które dystrybuuje GPS Konsorcjum, podmiot zależny giełdowej spółki.

Posłuchaj
00:00

Z 1,2% do 1,5% wzrosła natomiast rentowność Imagisu, co jest efektem zwiększonej sprzedaży urządzeń pod własną marką SmartGPS. Imagis otrzymał w omawianym kwartale od warszawskiego GPS Konsorcjum 11,8 mln zł dywidendy.

źródło: Parkiet
zdjęcie: Imagis

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Komponenty
Sprzęt dla półprzewodników bije rekordy – AI i nowe technologie napędzają globalny rynek do 138 mld USD!
Zasilanie
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Projektowanie i badania
Dania chce mieć najpotężniejszy na świecie komputer kwantowy
Elektromechanika
Dold wzmacnia międzynarodową obecność - tworzy nowy oddział sprzedaży w Polsce
Projektowanie i badania
Tranzystory diamentowe odmienią elektronikę dużej mocy
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów