Sprzedaż półprzewodników w listopadzie wzrosła o 2,3proc

{mosimage} Jak podała SIA (Semiconductors Industry Association) listopad okazał się kolejnym dobrym miesiącem dla światowego przemysłu półprzewodnikowego i w porównaniu do analogicznego okresu roku 2006 sprzedaż wzrosła o 2,3%. W porównaniu do miesiąca poprzedniego wzrost wyniósł 0,7% przy sprzedaży bliskiej 23mld dolarów. Zdaniem analityków SIA popyt na półprzewodniki to pochodna dobrej sprzedaży telefonów komórkowych (wzrost 20%) komputerów osobistych (10%) oraz telewizorów LCD odtwarzaczy MP3. SIA wyliczyła, że za cały 2007 rok stopa wzrostu rynku wyniesie 3,8%.

Posłuchaj
00:00
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Mikrokontrolery i IoT
AAEON i DEEPX łączą siły, integrując ultraefektywny akcelerator AI z platformami UP
Projektowanie i badania
Tylko jedna doba i wspólny cel – usprawnienie działania państwa. Zakończył się HackNation 2025
Produkcja elektroniki
Dystrybucja komponentów w Europie w trzecim kwartale 2025 r. - jest lepiej!
Projektowanie i badania
Czym jest vibe coding?
Produkcja elektroniki
Wojskowy sektor sprzętu do walki elektronicznej przyspiesza
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów