Mitsubishi porzuca biznes telefonów komórkowych

Mitsubishi Electric ogłosiło, iż wycofuje się z rynku telefonów komórkowych. Około 600 pracowników firmy pracujących dotychczas nad tą technologią zostanie przeniesionych do innych działów, jak multimedia samochodowe, elektronika przenośna czy automatyka przemysłowa. Jako główny powód tej decyzji władze firmy wskazują dużą konkurencję na rynku oraz gorsze niż zakładano wyniki sprzedaży. Rosnące i zróżnicowane wymagania konsumentów sprawiają, iż biznes ten stał się bardzo wyczerpujący dla producentów. Przy spodziewanym wzroście wartości rynku na poziomie 8,42% w skali rocznej (źródło: Idate), konkurencja na tym polu jest bardzo silna.

Posłuchaj
00:00
Powiązane treści
Mitsubishi Electric złożył wniosek o przejęcie Medcomu
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Produkcja elektroniki
Łotwa, Litwa i Estonia będą razem rozwijać półprzewodniki
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Produkcja elektroniki
Metale ziem rzadkich - najpotężniejsze narzędzie Chin w walce o dominację gospodarczą
Aktualności
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów