Bosch inwestuje w Azji

Poprzez przejęcie chińskiej firmy Wei Ning Da Industrial Co (Weicon), firma Bosch zamierza wzmocnić swoją obecność na rynku urządzeń przeznaczonych do diagnostyki samochodowej. Zatrudniająca około 100 pracowników, firma zajmuje się produkcją urządzeń przeznaczonych do warsztatów samochodowych oraz opracowywaniem dedykowanemu im oprogramowania. Weicon specjalizuje się w produktach ze średniej półki cenowej, a jej produkty sprzedawane są w całym regionie Azji i Pacyfiku. Wartość sprzedaży firmy w roku 2007 wyniosła ok. 4,5 mln dolarów. Krok ten ma na celu zwiększenie udziału firmy Bosch na rynku narzędzi diagnostycznych na Dalekim Wschodzie, ze szczególnym wskazaniem na Chiny.

Posłuchaj
00:00
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Zasilanie
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Produkcja elektroniki
Renew Center firmy Evernex w rok naprawia ponad 200 tysięcy części
Pomiary
Miniaturowe sensory MEMS TDK wyznaczają nowy standard w analizie rzutu oszczepem
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów