Dobre prognozy dla systemów telematycznych

Systemy telematyczne powoli stają się standardem w pojazdach osobowych, jak głosi raport firmy ABI Research. Według analizy, do 2013 r. staną się one wyposażeniem 30 milionów nowych samochodów. Oznacza to penetrację rynku na poziomie 44%. Usługi telematyczne pozwalają nie tylko na ustalenie położenia czy trasy przejazdu, ale mogą także oferować zdalną diagnostykę czy ochronę samochodu przed kradzieżą. Dzisiejsze systemy wyposażone są w funkcję informujące kierowcę w czasie rzeczywistym o natężeniu ruchu na drodze, zużyciu paliwa czy znajdujących się w pobliżu atrakcjach turystycznych. W niektórych miastach oferowane są również informacje na temat dostępności miejsc parkingowych. Przyczyniają się one przez to do zwiększonego komfortu oraz bezpieczeństwa jazdy. Duże znaczenie mają proponowane ustawy, które w przyszłości wymuszą na producentach samochodów instalowanie tego typu urządzeń w swoich pojazdach. Produkty takie jak OnStar (General Motors) oraz Sync (Ford), według raportu, staną się standardowym wyposażeniem w amerykańskich autach, podczas gdy w Europie istnieją sugestię, aby system eCall stał się obowiązkowy we wszystkich nowych samochodach do 2011 roku.

Posłuchaj
00:00
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Chiny zaostrzają kontrolę eksportu materiałów akumulatorowych, pierwiastków ziem rzadkich i technologii pojazdów elektrycznych
Aktualności
30 lat Unisystemu: ludzie, idee i technologia napędzają wizualizację informacji
Projektowanie i badania
Qualcomm przejmuje Arduino
Projektowanie i badania
Globalny wyścig robotaxi nabiera tempa
Aktualności
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów