Bosch inwestuje w Azji

Firma Bosch zamknęła rok fiskalny 2007 ze wzrostem sprzedaży o 6% w skali rocznej. Całkowita wartość dostarczonych produktów oraz usług była równa 72 mld dolarów. Największy segment działalności firmy, elektronika samochodowa, odnotował wzrost na poziomie 4,5%, osiągając obroty 28,4 mld dolarów. Dużym powodzeniem cieszyły się systemy wtrysku paliwa oraz oleju napędowego, jak również systemy typu Electronic Stability Program (ESP). Najbardziej dynamiczny wzrost odnotowano jednak dla elektroniki przeznaczonej do zastosowań przemysłowych.

Szczególnie dobre wyniki w Azji, gdzie tempo wzrostu sprzedaży wyniosło ok. 12%, spowodowały, iż władze firmy postanowiły zwiększyć inwestycję w tym regionie. Większość inwestycji, szacowanych na 1,9 mld dolarów przez najbliższe dwa lata, dotyczyć będzie Chin, Indii, Korei oraz Japonii.

Przedstawiciele Bosch stwierdzili, iż firma w najbliższych latach skupi większą uwagę na systemach pozwalających na oszczędność energii oraz surowców. Jednym z rozwijanych projektów są akumulatory litowo-jonowe, które znajdą zastosowanie głównie w motoryzacji. Firma zamierza rozwinąć swoje centrum badawczo rozwojowe w Abstatt (Niemcy). Inwestycja ta, opiewająca na sumę 600 mln Euro, przyczyni się do powstania ok. 900 nowych miejsc pracy dla inżynierów.

Posłuchaj
00:00
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics został dystrybutorem kondensatorów Quantic Evans
Produkcja elektroniki
Potężny grant dla Grupy Elemental na realizację projektu Polvolt
Mikrokontrolery i IoT
Meta wprowadza inteligentne okulary z AI i opaską EMG
Komponenty
Kiedy podejście open source hardware zdominuje rynek?
Komponenty
SiTime Titan: najmniejszy rezonator na świecie otwiera nową erę elektroniki
Aktualności
Jesienny bonus dla klientów sklepu internetowego firmy Renex
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Od pomysłu do produktu w kilka dni: siła szybkiego prototypowania PCB

Współczesny rynek elektroniki zmienia się w bezprecedensowym tempie. Produkty, które jeszcze dekadę temu mogły cieszyć się zainteresowaniem konsumentów przez lata, dziś stają się przestarzałe w ciągu miesięcy. To przyspieszenie jest napędzane przez zbieżność kilku potężnych sił, a wśród nich przez nieustanną presję konkurencji, gwałtowne przemiany technologiczne oraz rosnący apetyt użytkowników na nowe funkcje i wyższą wydajność.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów