PKP PLK inwestują w urządzenia do monitorowania stanu taboru

| Gospodarka

PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły w ubiegłym roku ponad 4 mln zł na montaż trzech nowych urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru (dSAT) bazujących na liniowych detektorach podczerwieni firmy Vigo System. W tym samym czasie dostosowano 17 takich urządzeń do współpracy z centralnym systemem informatycznym, co ułatwia śledzenie i analizowanie taboru na całej sieci kolejowej.

PKP PLK inwestują w urządzenia do monitorowania stanu taboru

W sumie 207 urządzeń dSAT jest umieszczonych na głównych międzynarodowych korytarzach transportowych. Urządzenia te kontrolują rocznie 2,5 mln przejeżdżających składów - przy pełnej prędkości pociągu bezkontaktowo czujniki podczerwieni i czujniki światłowodowe badają temperaturę łożysk, elementów hamulców oraz siłę nacisku pojazdu na szyny.