Sanyo inwestuje w ogniwa słoneczne

Firma Sanyo zapowiedziała, iż do 2020 r. zamierza ponad dziesięciokrotnie zwiększyć produkcję ogniw słonecznych do wolumenu 4GW rocznie. Pozwoli to zwiększyć udziały firmy w rynku do 10% z 4% w 2007 r. Według analityków, zapotrzebowanie na odnawialne źródła energii będzie coraz większe wraz ze wzrostem cen ropy oraz rosnącą świadomością odnośnie zmian klimatycznych.

Obecnie, przepustowość fabryk Sanyo wynosi 260 MW rocznie. Firma zapowiedziała, iż do 2011 r. zmierza zainwestować w tego typu działalność ok. 739 mln dolarów.

Posłuchaj
00:00
Powiązane treści
Sprzedaż kolektorów słonecznych w Polsce wzrosła o 70%
Zaostrza się konkurencja cenowa pomiędzy chińskimi i koreańskimi wytwórcami paneli słonecznych
Rekordowe wydatki na produkcję fotoogniw
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Nowy e-book firmy Mouser odkrywa przyszłość komunikacji satelitarnej
Mikrokontrolery i IoT
Edge AI w natarciu – miliardowe inwestycje w inteligentny sprzęt
Komponenty
TDK stawia na inteligentne monitorowanie maszyn
Produkcja elektroniki
Czy walka o metale ziem rzadkich zaszkodzi polskim eksporterom elektroniki?
Komponenty
Nowa generacja chipów – fotonika otwiera drogę do superwydajnej AI
Produkcja elektroniki
Problemy z dostawami zwiększyły zagrożenie podróbkami
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów