W ogólności TIM-C1 udostępnia informacje o załogowym ruchu lotniczym w bezpośrednim otoczeniu BSP, otwierając drogę do wytwarzania systemów SAA/DAA (Sense and Avoid/Detect and Avoid), których standaryzacją zajmują się urzędy lotnicze, wspomagane m.in. przez grupy robocze EUROCAE WG-105 i RTCA SC-228. Systemy te wpisują się w koncepcję U-Space i mają w niedalekiej przyszłości stanowić istotny komponent UTM (UAS Traffic Management).
Dostępny zestaw ewaluacyjny EVAL-TIM-C1 wraz z oprogramowaniem ułatwia szybki start oraz integrację modułu z nadrzędnym systemem sterowania BSP.
Pierwotnie opracowane na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie prototypy zintegrowanych odbiorników ADS-B/GNSS zdobyły szereg nagród, w tym w konkursie European Satellite Navigation Competition (2016). Utworzenie spółki w marcu 2017 roku i przygotowanie nowej skalowalnej technologii dało solidną bazę do wytwarzania szerokiej palety produktów.
źródło: Aerobits