Eksport do Niemiec rośnie

Według analityków, mimo negatywnych sygnałów odnośnie rynku półprzewodników, wciąż obserwujemy wzrost sprzedaży polskich produktów do Niemiec. Eksport branży elektrycznej oraz elektronicznej wzrósł o 30% w 2006 r. oraz 37% w 2007 r. Pierwsze cztery miesiące 2008 r. upłynęły natomiast pod znakiem poprawy o 60% w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej.

Jeśli tempo to się utrzyma, Polska ma szansę na zrównoważenie bilansu handlowego z naszym zachodnim sąsiadem. Wśród czterech głównych partnerów Niemiec w tym regionie, Polska oraz Rosja mają najniższy bilans handlowy w dziedzinie branży elektronicznej, podczas gdy dla Czech oraz Węgier jest on zrównoważony.

Posłuchaj
00:00
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Branża termowizyjna przekracza wartość 7 mld dolarów, napędzana przez rynek chiński
Optoelektronika
Nowoczesne rozwiązania oświetleniowe dla terenów parkowych
Produkcja elektroniki
Już wkrótce świat przejdzie na materiały termoprzewodzące o wysokiej wydajności
Aktualności
Lena Lighting otrzymała certyfikaty ISO 45001:2018 oraz ISO 50001:2018
Projektowanie i badania
Rewolucja w akumulatorach: siła szybkiego ładowania
Elektromechanika
Szybki rozwój rynku robotów humanoidalnych
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów