Farnell zwiększa sprzedaż we Wschodniej Europie

Brytyjski dystrybutor części elektronicznych, firma Farnell, ogłosiła, iż mimo niesprzyjającej sytuacji na rynku odnotowała znaczny wzrost przychodów w II kw. bieżącego roku. Sprzedaż na rynku europejskim oraz wschodnio azjatyckim w tym okresie wzrosła o 5,5%. Najlepszy wynik uzyskano jednak we Wschodniej Europie, gdzie wzrost sprzedaży uplasował się na poziomie aż 82%.

Wysokie tempo wzrostu odnotowano także w Chinach (67%) oraz Indiach (50%). Wzrósł także odsetek transakcji realizowanych przy pomocy Internetu. Obecnie, ok. 30% sprzedaży realizowanych jest tą drogą. Zysk brutto firmy wzrósł w II kwartale o 11%, natomiast w całej pierwszej połowie o 24,6%.

Posłuchaj
00:00
Powiązane treści
Farnell "Dystrybutorem Roku 2009" na Elektra Awards
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
RFID 2026-2036: prognozy, gracze i możliwości
Zasilanie
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Projektowanie i badania
Odporność danych wchodzi na nowy poziom: Veeam przejmuje Securiti AI
Komunikacja
Samsung i Google przyspieszają rewolucję XR
Mikrokontrolery i IoT
ME Embedded i Congatec - partnerstwo, które przyspieszy rozwój systemów automatyki i IoT
Aktualności
W czwartek w Warszawie startuje Evertiq Expo
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów