Farnell zwiększa sprzedaż we Wschodniej Europie

Brytyjski dystrybutor części elektronicznych, firma Farnell, ogłosiła, iż mimo niesprzyjającej sytuacji na rynku odnotowała znaczny wzrost przychodów w II kw. bieżącego roku. Sprzedaż na rynku europejskim oraz wschodnio azjatyckim w tym okresie wzrosła o 5,5%. Najlepszy wynik uzyskano jednak we Wschodniej Europie, gdzie wzrost sprzedaży uplasował się na poziomie aż 82%.

Wysokie tempo wzrostu odnotowano także w Chinach (67%) oraz Indiach (50%). Wzrósł także odsetek transakcji realizowanych przy pomocy Internetu. Obecnie, ok. 30% sprzedaży realizowanych jest tą drogą. Zysk brutto firmy wzrósł w II kwartale o 11%, natomiast w całej pierwszej połowie o 24,6%.

Posłuchaj
00:00
Powiązane treści
Farnell "Dystrybutorem Roku 2009" na Elektra Awards
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Produkcja elektroniki
Renew Center firmy Evernex w rok naprawia ponad 200 tysięcy części
Pomiary
Miniaturowe sensory MEMS TDK wyznaczają nowy standard w analizie rzutu oszczepem
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Komunikacja
Nowy e-book firmy Mouser odkrywa przyszłość komunikacji satelitarnej
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów