Microchip zwiększa sprzedaż w II kwartale, zapowiada oszczędności w kolejnym

W kwartale zakończonym 30 września firma Microchip odnotowała rekordową wartość sprzedaży. Zysk netto firmy wyniósł 76,5 mln dolarów przy łącznych przychodach ze sprzedaży rzędu 269,7 mln dolarów. Oznacza to, że w pierwszej połowie bieżącego roku fiskalnego Microchip wypracował łącznie dochód netto równy 152,8 mln dolarów, o 8,4% większy niż w analogicznym okresie w roku poprzednim. Obroty firmy uplasowały się na poziomie 537,9 mln dolarów, natomiast wartość sprzedaży wzrosła o 2,9%. Pod względem geograficznym, wzrost o 6% w skali kwartalnej odnotowano w Azji, natomiast spadki w Ameryce i Europie. Dobre wyniki firmy były zasługą wysokiego popytu na 16-bitowe mikrokontrolery oraz układy analogowe, których sprzedaż w skali rocznej wzrosła odpowiednio o 76%, oraz 20,7%. Mimo to, na kolejny kwartał firma zapowiada spadek wartości sprzedaży o od 8% do 16%, głównie z powodu kryzysu finansowego. Microchip zamierza także wprowadzić plan oszczędnościowy w celu zbilansowania wpływu pogarszającej się koniunktury oraz zamknąć na okres 2 tygodni jedną ze swoich fabryk.
Posłuchaj
00:00
Powiązane treści
Microchip kupił startupa projektującego układy Wi-Fi do systemów embedded
Microchip odrabia straty w II kw.
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics został dystrybutorem kondensatorów Quantic Evans
Produkcja elektroniki
Potężny grant dla Grupy Elemental na realizację projektu Polvolt
Mikrokontrolery i IoT
Meta wprowadza inteligentne okulary z AI i opaską EMG
Komponenty
Kiedy podejście open source hardware zdominuje rynek?
Komponenty
SiTime Titan: najmniejszy rezonator na świecie otwiera nową erę elektroniki
Aktualności
Jesienny bonus dla klientów sklepu internetowego firmy Renex
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Od pomysłu do produktu w kilka dni: siła szybkiego prototypowania PCB

Współczesny rynek elektroniki zmienia się w bezprecedensowym tempie. Produkty, które jeszcze dekadę temu mogły cieszyć się zainteresowaniem konsumentów przez lata, dziś stają się przestarzałe w ciągu miesięcy. To przyspieszenie jest napędzane przez zbieżność kilku potężnych sił, a wśród nich przez nieustanną presję konkurencji, gwałtowne przemiany technologiczne oraz rosnący apetyt użytkowników na nowe funkcje i wyższą wydajność.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów