W listopadzie o 21% spadła sprzedaż paneli LCD
| Gospodarka ArtykułyZdaniem analityków DisplaySearch, branża LCD przechodzi obecnie swój najcięższy okres od kilku lat, musząc stawić czoła dramatycznym spadkom dostaw oraz obrotów. Sprzedaż paneli LCD w dużych rozmiarach spadła w listopadzie do najniższego poziomu od maja 2007 r.
Według DisplaySearch, w miesiącu tym dostarczono 28,5 mln paneli LCD TFT, o 21% mniej niż w październiku. Obroty na tym polu spadły o 24%, do poziomu 3,8 mld dolarów. Szacuje się, że dostawy paneli do telewizorów wyniosły 8 mln, co oznacza spadek o 17% w ujęciu miesięcznym. Dostawy na potrzeby płaskich monitorów, na poziomie 10,9 mln sztuk, były najniższe od czerwca 2006 r.
Poziom wykorzystania mocy produkcyjnych tajwańskich producentów spadł poniżej 60%, natomiast koreańskich poniżej 80%. Zdaniem analityków, cięcia produkcji są nieodzowne, jako że malejące ceny nie wydają się kreować zwiększonego popytu na te elementy.
Jak wynika z przedstawionego raportu, producenci z Korei oraz Japonii zwiększyli swoje udziały w rynku, do poziomu, odpowiednio, 50,9 oraz 10,5%. Stało się to kosztem wytwórców z Tajwanu, którzy kontrolowali 34,3% rynku całkowitego. Pozycję lidera sektora paneli do notebooków zachowała firma LG, która dostarczyła 33% wszystkich paneli dostarczonych na ten rynek. Firma Samsung pozostaje natomiast liderem rozwiązań przeznaczonych do telewizorów oraz monitorów komputerowych, kontrolując, odpowiednio, 27,9 oraz 22,2% dostaw.