Czołowi gracze OEM wydali mniej na półprzewodniki

| Gospodarka

Dziesięć największych firm typu OEM (Original Equipment Manufacturer) zakupiło łącznie jedną trzecią wszystkich sprzedanych półprzewodników w 2008 r. Według wyliczeń Gartnera, firmy te wydały na ten cel ok. 91,6 mld dolarów, o 3,8% mniej niż rok wcześniej.

Czołowi gracze OEM wydali mniej na półprzewodniki

Nadal największą grupą odbiorców pozostają firmy działające na rynku komputerów i rynku telefonów. Hewlett Packard utrzymał pozycję lidera pod względem konsumpcji półprzewodników, przeznaczając na ten cel 16,5 mld dolarów, czyli prawie tyle samo co rok wcześniej, mimo znacznego wzrostu liczby zakupionych układów. Zdaniem analityków, jest to dowód, że producenci elektroniki zyskują na malejących cenach układów.

Dodatkowo, na kształt rynku półprzewodników wpływ będą miały ostatnie decyzję Nokii, która zmienia swoją strategie outsourcingu z projektowania układów dla swoich aplikacji na kupno gotowych rozwiązań.

Zobacz również