Czołowi gracze OEM wydali mniej na półprzewodniki

Dziesięć największych firm typu OEM (Original Equipment Manufacturer) zakupiło łącznie jedną trzecią wszystkich sprzedanych półprzewodników w 2008 r. Według wyliczeń Gartnera, firmy te wydały na ten cel ok. 91,6 mld dolarów, o 3,8% mniej niż rok wcześniej.

Posłuchaj
00:00

Nadal największą grupą odbiorców pozostają firmy działające na rynku komputerów i rynku telefonów. Hewlett Packard utrzymał pozycję lidera pod względem konsumpcji półprzewodników, przeznaczając na ten cel 16,5 mld dolarów, czyli prawie tyle samo co rok wcześniej, mimo znacznego wzrostu liczby zakupionych układów. Zdaniem analityków, jest to dowód, że producenci elektroniki zyskują na malejących cenach układów.

Dodatkowo, na kształt rynku półprzewodników wpływ będą miały ostatnie decyzję Nokii, która zmienia swoją strategie outsourcingu z projektowania układów dla swoich aplikacji na kupno gotowych rozwiązań.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics i Ampleon zawierają globalną umowę dystrybucyjną obejmującą rozwiązania zasilania RF
Produkcja elektroniki
TSMC oszacował ceny usług produkcyjnych dla procesu 1,6 nm
Pomiary
Chiny liderem w zakresie samochodowych LiDAR-ów. Rynek gwałtownie rośnie
Aktualności
Upadłość firmy Wolfspeed może przenieść zamówienia SiC do dostawców z Tajwanu
Aktualności
Nowy raport Yole Group: Elektronika mocy na zakręcie – wzrost rynku mimo presji cenowej i zmian geopolitycznych
Aktualności
Większe możliwości personalizacji stanowisk dzięki konfiguratorowi mebli Reeco
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów