Czołowi gracze OEM wydali mniej na półprzewodniki

Dziesięć największych firm typu OEM (Original Equipment Manufacturer) zakupiło łącznie jedną trzecią wszystkich sprzedanych półprzewodników w 2008 r. Według wyliczeń Gartnera, firmy te wydały na ten cel ok. 91,6 mld dolarów, o 3,8% mniej niż rok wcześniej.

Posłuchaj
00:00

Nadal największą grupą odbiorców pozostają firmy działające na rynku komputerów i rynku telefonów. Hewlett Packard utrzymał pozycję lidera pod względem konsumpcji półprzewodników, przeznaczając na ten cel 16,5 mld dolarów, czyli prawie tyle samo co rok wcześniej, mimo znacznego wzrostu liczby zakupionych układów. Zdaniem analityków, jest to dowód, że producenci elektroniki zyskują na malejących cenach układów.

Dodatkowo, na kształt rynku półprzewodników wpływ będą miały ostatnie decyzję Nokii, która zmienia swoją strategie outsourcingu z projektowania układów dla swoich aplikacji na kupno gotowych rozwiązań.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Arrow Electronics polskim dystrybutorem rozwiązań Cohesity w zakresie bezpieczeństwa i zarządzania danymi
Komunikacja
Według BBC sztuczna inteligencja niszczy Internet
Projektowanie i badania
TAITRA uruchamia konkurs "Go Healthy with Taiwan"
Pomiary
Rohde & Schwarz przejmuje ZES ZIMMER Electronic Systems GmbH i rozszerza ofertę urządzeń testowo-pomiarowych
Produkcja elektroniki
Indie stawiają na usługi OSAT
Produkcja elektroniki
Rozwój sektora elektronicznego w Polsce - właściciel marki Goodram dołącza do KIGEiT
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów