Czołowi gracze OEM wydali mniej na półprzewodniki

Dziesięć największych firm typu OEM (Original Equipment Manufacturer) zakupiło łącznie jedną trzecią wszystkich sprzedanych półprzewodników w 2008 r. Według wyliczeń Gartnera, firmy te wydały na ten cel ok. 91,6 mld dolarów, o 3,8% mniej niż rok wcześniej.

Posłuchaj
00:00

Nadal największą grupą odbiorców pozostają firmy działające na rynku komputerów i rynku telefonów. Hewlett Packard utrzymał pozycję lidera pod względem konsumpcji półprzewodników, przeznaczając na ten cel 16,5 mld dolarów, czyli prawie tyle samo co rok wcześniej, mimo znacznego wzrostu liczby zakupionych układów. Zdaniem analityków, jest to dowód, że producenci elektroniki zyskują na malejących cenach układów.

Dodatkowo, na kształt rynku półprzewodników wpływ będą miały ostatnie decyzję Nokii, która zmienia swoją strategie outsourcingu z projektowania układów dla swoich aplikacji na kupno gotowych rozwiązań.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Produkcja elektroniki
Metale ziem rzadkich - najpotężniejsze narzędzie Chin w walce o dominację gospodarczą
Aktualności
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów