Philips notuje straty w I kw.

Słabnąca koniunktura na rynku konsumenckim, motoryzacyjnym i ochrony zdrowia negatywnie odbiła się na wynikach sprzedaży Philipsa w I kw. Koncern odnotował spadek przychodów o 17% do poziomu 5,1 mld euro. Straty operacyjne wyniosły 74 mln euro.  Pogorszenie odczuwalne było w większości segmentów działalności.

Posłuchaj
00:00

Zdaniem przedstawicieli Philipsa, rynki konsumencki, budowlany oraz motoryzacyjny od dłuższego czasu wykazywały oznaki słabości, natomiast biznes medyczny, do niedawna uważany za odporny na kryzys, stracił po znaczącym spadku zamówień ze strony odbiorców w USA. Trudne warunku rynkowe prawdopodobnie nie ulegną zmianie w bieżącym kwartale, jednak przekonują oni, że dzięki wprowadzeniu zmian restrukturyzacyjnych, Philips jest dobrze przygotowany na wahania koniunktury. Dodatkowo, zapowiedziano dalsze usprawnienia w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, szczególnie w segmencie oświetlenia.

Powiązane treści
Philips kupuje projektanta oświetlenia Luceplana
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Automatyczna inspekcja optyczna 3D - pierwszy w Polsce nowy system Viscom
Pomiary
KIOXIA i Linus Media Group ustanawiają światowy rekord w obliczeniach liczby Pi
Produkcja elektroniki
Pierwszy 2-nanometrowy układ firmy MediaTek już we wrześniu
Aktualności
Foxconn i Nvidia zbudują centrum danych AI mające moc 100 MW
Pomiary
Firma Anritsu przejęła w całości Dewetron GmbH
Aktualności
Studenci Politechniki Poznańskiej zbudowali rakietę sondażową. Wsparcia udzieliła Grupa Renex
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów