Philips notuje straty w I kw.

Słabnąca koniunktura na rynku konsumenckim, motoryzacyjnym i ochrony zdrowia negatywnie odbiła się na wynikach sprzedaży Philipsa w I kw. Koncern odnotował spadek przychodów o 17% do poziomu 5,1 mld euro. Straty operacyjne wyniosły 74 mln euro.  Pogorszenie odczuwalne było w większości segmentów działalności.

Posłuchaj
00:00

Zdaniem przedstawicieli Philipsa, rynki konsumencki, budowlany oraz motoryzacyjny od dłuższego czasu wykazywały oznaki słabości, natomiast biznes medyczny, do niedawna uważany za odporny na kryzys, stracił po znaczącym spadku zamówień ze strony odbiorców w USA. Trudne warunku rynkowe prawdopodobnie nie ulegną zmianie w bieżącym kwartale, jednak przekonują oni, że dzięki wprowadzeniu zmian restrukturyzacyjnych, Philips jest dobrze przygotowany na wahania koniunktury. Dodatkowo, zapowiedziano dalsze usprawnienia w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, szczególnie w segmencie oświetlenia.

Powiązane treści
Philips kupuje projektanta oświetlenia Luceplana
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Lantronix i TD SYNNEX poszerzają współpracę – zaawansowane rozwiązania IIoT i infrastruktury sieciowej dostępne w całej Europie
Produkcja elektroniki
DMASS podsumował 2024 rok
Komponenty
DigiKey i SparkFun współpracują w zakresie dostarczania zestawów robotycznych XRP
Pomiary
Nowa seria ultraszybkich digitalizerów GHz od Spectrum Instrumentation
Produkcja elektroniki
Produkcja półprzewodników według lokalizacji
Aktualności
Contrans współpracuje z EPT
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów