Infineon obniża prognozy na 2009 r.

Infineon uzyskał w II kw. swojego roku rozliczeniowego 2009 przychody na poziomie 747 mln euro. Mimo że jest to suma zgodna z wcześniejszymi przewidywaniami analityków, władze firmy obniżyły prognozy na II połowę roku i zapowiedziały zmniejszenie wydatków kapitałowych.

Posłuchaj
00:00

Bolesny dla Infineon okazał się spadek sprzedaży biznesu motoryzacyjnego, o 29% w skali rok do roku do poziomu 189 mln euro. Jedynym sektorem działalności, który zyskał jest dział komunikacji bezprzewodowej, który odnotował wzrost obrotów o 4% do 197 mln euro. Firma zakończyła II kwartał ze stratą netto równą 258 mln euro wobec 404 mln w poprzednim kwartale i 1,96 mld rok wcześniej. W obecnym kwartale, przedstawiciele Infineon zapowiadają wzrost sprzedaży na poziomie 10%, głównie dzięki dobrej koniunkturze na produkty bezprzewodowe. W skali całego roku, przewidywany spadek obrotów obniżono do poziomu powyżej 20%, mimo że wcześniejsze prognozy mówiły o 15%. W odpowiedzi, zdecydowano o zmniejszeniu wydatków inwestycyjnych do zakresu od 170 do 190 mln euro. W roku fiskalnym 2008 przeznaczono na ten cel 390 mln euro.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Infineon wdraża produkcję na 200-mm podłożach SiC
Komunikacja
Zagłuszanie i spoofing nawigacji satelitarnej
Aktualności
DigiKey uruchamia nową serię wideo poświęconą zrównoważonemu rozwojowi
Zasilanie
Nowe wzmacniacze mocy GaAs firmy CML Micro dla urządzeń zasilanych bateryjnie
Aktualności
Ukończono budowę elektronicznej zapory na granicy polsko-białoruskiej
Aktualności
Accordance prezentuje ultraszybkie rozwiązanie RAID dla dysków PCIe 4.0 NVMe M.2 – dedykowane AI i edge computing
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów