Sprzedaż wzrosła w kwietniu

Średnia krocząca sprzedaży półprzewodników, liczona z trzech miesięcy, wyniosła w kwietniu 15,2 mld dolarów, jak podają prognozy Carnegie Group. Oznacza to wzrost o 3,4% wobec 14,7 mld dolarów odnotowanych w marcu.

Posłuchaj
00:00

Jest to zarazem drugi miesiąc z rzędu, kiedy popyt na półprzewodniki wzrasta. Mimo że w skali rok do roku, wartość sprzedaży zmalała o 27%, jest to mniejszy spadek niż w pierwszych miesiącach roku. Zdaniem analityków, faktyczna sprzedaż w kwietniu zmalała wobec tego samego miesiąca w 2008 r. o 22%.

Dla porównania, w marcu odnotowano sprzedaż o 32% mniejszą niż rok wcześniej. Na poprawę sytuacji złożył się wzrost cen układów pamięci oraz zapotrzebowania na półprzewodniki ze strony branży telefonów komórkowych, komputerowej oraz motoryzacyjnej. Mimo wyhamowania dynamiki spadków, Carnegie nadal utrzymuje, że w skali całego roku, branża półprzewodników skurczy się o 13%.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Farnell zacieśnia partnerstwo z Toshibą
Komponenty
Amtek łączy siły z EMKO CASE – czeskim producentem metalowych obudów dla elektroniki i przemysłu
Produkcja elektroniki
Compal otworzył nowy zakład elektroniki motoryzacyjnej w Czeladzi
Komunikacja
GPS III jest już prawie gotowy - jakie zmiany lecą na orbitę?
Produkcja elektroniki
Printor rozbuduje potencjał produkcyjny
Mikrokontrolery i IoT
Infineon i UL Solutions wspólnie przyspieszają wdrażanie bezpieczeństwa funkcjonalnego ISO 26262
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów