Światowa sprzedaż smartwatchy wzrosła w drugim kwartale o 44%
| Gospodarka AktualnościWedług firmy Strategy Analytics w drugim kwartale 2019 roku globalna sprzedaż inteligentnych zegarków (smartwatchy) osiągnęła 12,3 mln sztuk, czyli wzrosła o 44% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, w którym wyniosła 8,6 mln sztuk. Apple utrzymał w tej kategorii pozycję lidera, za nim jest Samsung, który na drugie miejsce powrócił, przez co na trzecie spadł Fitbit.
Przyrost liczby smartwatchy wchodzi na coraz wyższy poziom, ponieważ konsumenci częściej korzystają z ze smartfonów połączonych z akcesoriami do noszenia (fitness-led wearables), które posiadają funkcję monitorowania aktywności.
Apple w drugim kwartale bieżącego roku dostarczył na całym świecie 5,7 mln smartwatchy, co przekłada się na wzrost o 50% z 3,8 mln sztuk w roku 2018. Udział Apple'a w globalnym rynku smartwatchy wzrósł do 46% z 44 w roku ubiegłym. Samsung w tym czasie sprzedał 2 mln sztuk, czyli ponad dwukrotnie więcej niż 0,9 mln rok temu, a jego światowy udział w tej kategorii rynku wzrósł z 11 do 16%. Fitbit odnotował spadek sprzedaży inteligentnych zegarków z 1,3 mln do 1,2 mln sztuk rok do roku, zmniejszył się także jego rynkowy udział - z 15 do 10%.
źródło: DigiTimes