Przyrost liczby smartwatchy wchodzi na coraz wyższy poziom, ponieważ konsumenci częściej korzystają z ze smartfonów połączonych z akcesoriami do noszenia (fitness-led wearables), które posiadają funkcję monitorowania aktywności.
Apple w drugim kwartale bieżącego roku dostarczył na całym świecie 5,7 mln smartwatchy, co przekłada się na wzrost o 50% z 3,8 mln sztuk w roku 2018. Udział Apple'a w globalnym rynku smartwatchy wzrósł do 46% z 44 w roku ubiegłym. Samsung w tym czasie sprzedał 2 mln sztuk, czyli ponad dwukrotnie więcej niż 0,9 mln rok temu, a jego światowy udział w tej kategorii rynku wzrósł z 11 do 16%. Fitbit odnotował spadek sprzedaży inteligentnych zegarków z 1,3 mln do 1,2 mln sztuk rok do roku, zmniejszył się także jego rynkowy udział - z 15 do 10%.
Źródło: DigiTimes