Signify kupi Cooper Lighting Solutions za 1,4 mld dolarów

Signify (poprzednio Philips Ligthing) - światowy potentat z branży oświetleniowej - ogłosił niedawno, że zawarł ostateczną umowę z firmą Eaton dotyczącą przejęcia spółki Cooper Lighting Solutions. Transakcja o wartości 1,4 mld dolarów (około 1,27 mld euro) będzie realizowana w formie gotówkowej. Finalizacja transakcji podlega zatwierdzeniom regulacyjnym i innym zwyczajowym warunkom, i oczekuje się, że nastąpi w pierwszym kwartale 2020 r.

Posłuchaj
00:00

Firma Cooper Lighting Solutions, z siedzibą w Peachtree City, (Georgia) w Stanach Zjednoczonych, jest wiodącym dostawcą profesjonalnego oświetlenia, sterowania oświetleniem i zintegrowanych systemów oświetleniowych. Oferuje produkty i rozwiązania zarówno w segmencie oświetlenia zewnętrznego, jak i wewnętrznego, sprzedając je pod uznanymi w Ameryce Północnej markami, takimi jak m.in Corelite, Halo, McGraw-Edison czy Metalux.

Cooper Lighting Solutions dysponuje rozległą siecią agentów i ma bezpośrednie relacje z detalistami, dystrybutorami i innymi klientami końcowymi. W 2018 r. firma wygenerowała 1,7 mld dolarów sprzedaży, z czego 84% w oparciu o oświetlenie LED, a także zaraportowała EBITDA w wysokości 187 mln dolarów i wolne przepływy pieniężne w wysokości 143 mln.

Przejęcie firmy Cooper Lighting Solutions jest w pełni zgodne ze strategią Signify, polegającą na dalszym rozwoju na atrakcyjnych rynkach, wzmacniając pozycję Signify na rynku północnoamerykańskim i poprawiając strukturę biznesową sprzedawanych produktów i usług. Rynek profesjonalnego oświetlenia w Ameryce Północnej ciągle rośnie, napędzany przez konwersję na technologię LED i zwiększone zapotrzebowanie na zintegrowane systemy oświetleniowe oraz systemy sterowania, i obecnie szacowany jest na 12 mld dolarów.

Z uwagi na oszczędności w kosztach zakupu materiałów i komponentów, a także z optymalizacji łańcucha dostaw i zaopatrzenia, oczekuje się, że transakcja wygeneruje synergię kosztów w wysokości ponad 60 mln dolarów rocznie, co w dużej mierze osiągnięte ma być w ciągu pierwszych trzech lat.

Firma Signify planuje nadal wypłacać stabilną a nawet podwyższoną dywidendę. Chociaż skoncentruje się na zmniejszaniu zadłużenia, nadal będzie inwestować w badania i rozwój oraz inne możliwości wzrostu organicznego. Ponieważ Signify skupi się na integracji Cooper Lighting Solution i uzyskaniu synergii, potencjalne nowe fuzje i przejęcia będą miały niższy priorytet.

Źródło: Signify

Powiązane treści
Signify na drodze do pełnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla
Wyposażenie produkcyjne dostępne na aukcji
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Komunikacja
Internet Rzeczy wspomagany sztuczną inteligencją – najnudniejsza, ale jakże potrzebna rewolucja
Produkcja elektroniki
Globalna sprzedaż półprzewodników sukcesywnie rośnie
PCB
Polymatech Electronics zbudował w Estonii zakład produkcji PCB
Zobacz więcej z tagiem: Optoelektronika
Gospodarka
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Technika
Produkty Broadcom - optoelektronika i automatyka dla przemysłu i nie tylko
Gospodarka
San'an i Inari przejmują Lumileds

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów