Signify kupi Cooper Lighting Solutions za 1,4 mld dolarów

Signify (poprzednio Philips Ligthing) - światowy potentat z branży oświetleniowej - ogłosił niedawno, że zawarł ostateczną umowę z firmą Eaton dotyczącą przejęcia spółki Cooper Lighting Solutions. Transakcja o wartości 1,4 mld dolarów (około 1,27 mld euro) będzie realizowana w formie gotówkowej. Finalizacja transakcji podlega zatwierdzeniom regulacyjnym i innym zwyczajowym warunkom, i oczekuje się, że nastąpi w pierwszym kwartale 2020 r.

Posłuchaj
00:00

Firma Cooper Lighting Solutions, z siedzibą w Peachtree City, (Georgia) w Stanach Zjednoczonych, jest wiodącym dostawcą profesjonalnego oświetlenia, sterowania oświetleniem i zintegrowanych systemów oświetleniowych. Oferuje produkty i rozwiązania zarówno w segmencie oświetlenia zewnętrznego, jak i wewnętrznego, sprzedając je pod uznanymi w Ameryce Północnej markami, takimi jak m.in Corelite, Halo, McGraw-Edison czy Metalux.

Cooper Lighting Solutions dysponuje rozległą siecią agentów i ma bezpośrednie relacje z detalistami, dystrybutorami i innymi klientami końcowymi. W 2018 r. firma wygenerowała 1,7 mld dolarów sprzedaży, z czego 84% w oparciu o oświetlenie LED, a także zaraportowała EBITDA w wysokości 187 mln dolarów i wolne przepływy pieniężne w wysokości 143 mln.

Przejęcie firmy Cooper Lighting Solutions jest w pełni zgodne ze strategią Signify, polegającą na dalszym rozwoju na atrakcyjnych rynkach, wzmacniając pozycję Signify na rynku północnoamerykańskim i poprawiając strukturę biznesową sprzedawanych produktów i usług. Rynek profesjonalnego oświetlenia w Ameryce Północnej ciągle rośnie, napędzany przez konwersję na technologię LED i zwiększone zapotrzebowanie na zintegrowane systemy oświetleniowe oraz systemy sterowania, i obecnie szacowany jest na 12 mld dolarów.

Z uwagi na oszczędności w kosztach zakupu materiałów i komponentów, a także z optymalizacji łańcucha dostaw i zaopatrzenia, oczekuje się, że transakcja wygeneruje synergię kosztów w wysokości ponad 60 mln dolarów rocznie, co w dużej mierze osiągnięte ma być w ciągu pierwszych trzech lat.

Firma Signify planuje nadal wypłacać stabilną a nawet podwyższoną dywidendę. Chociaż skoncentruje się na zmniejszaniu zadłużenia, nadal będzie inwestować w badania i rozwój oraz inne możliwości wzrostu organicznego. Ponieważ Signify skupi się na integracji Cooper Lighting Solution i uzyskaniu synergii, potencjalne nowe fuzje i przejęcia będą miały niższy priorytet.

Źródło: Signify

Powiązane treści
Signify na drodze do pełnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla
Wyposażenie produkcyjne dostępne na aukcji
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Czy Internet Agentów - IoA - stanie się następcą IoT?
Projektowanie i badania
Światłowody zamienią się w czujniki: rewolucyjny system monitoringu mostów i tuneli
Komponenty
Rynek urządzeń do produkcji płytek półprzewodnikowych osiągnie 184 mld USD do 2030 r.
Zasilanie
Onsemi i Nvidia wdrożą zasilanie 800 V dla centrów danych AI nowej generacji
Komponenty
Sensrad i Arbe Robotics wprowadzają na rynek pierwsze radary 4D z układem nowej generacji
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Zobacz więcej z tagiem: Optoelektronika
Gospodarka
Fotonika dla AI: iPronics i Ansys łączą siły, by zwiększyć niezawodność infrastruktury centrów danych
Technika
Technologia OLED - charakterystyka oraz przegląd zastosowań
Technika
Wyświetlacze OLED - nowe technologie

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów