Signify kupi Cooper Lighting Solutions za 1,4 mld dolarów

Signify (poprzednio Philips Ligthing) - światowy potentat z branży oświetleniowej - ogłosił niedawno, że zawarł ostateczną umowę z firmą Eaton dotyczącą przejęcia spółki Cooper Lighting Solutions. Transakcja o wartości 1,4 mld dolarów (około 1,27 mld euro) będzie realizowana w formie gotówkowej. Finalizacja transakcji podlega zatwierdzeniom regulacyjnym i innym zwyczajowym warunkom, i oczekuje się, że nastąpi w pierwszym kwartale 2020 r.

Posłuchaj
00:00

Firma Cooper Lighting Solutions, z siedzibą w Peachtree City, (Georgia) w Stanach Zjednoczonych, jest wiodącym dostawcą profesjonalnego oświetlenia, sterowania oświetleniem i zintegrowanych systemów oświetleniowych. Oferuje produkty i rozwiązania zarówno w segmencie oświetlenia zewnętrznego, jak i wewnętrznego, sprzedając je pod uznanymi w Ameryce Północnej markami, takimi jak m.in Corelite, Halo, McGraw-Edison czy Metalux.

Cooper Lighting Solutions dysponuje rozległą siecią agentów i ma bezpośrednie relacje z detalistami, dystrybutorami i innymi klientami końcowymi. W 2018 r. firma wygenerowała 1,7 mld dolarów sprzedaży, z czego 84% w oparciu o oświetlenie LED, a także zaraportowała EBITDA w wysokości 187 mln dolarów i wolne przepływy pieniężne w wysokości 143 mln.

Przejęcie firmy Cooper Lighting Solutions jest w pełni zgodne ze strategią Signify, polegającą na dalszym rozwoju na atrakcyjnych rynkach, wzmacniając pozycję Signify na rynku północnoamerykańskim i poprawiając strukturę biznesową sprzedawanych produktów i usług. Rynek profesjonalnego oświetlenia w Ameryce Północnej ciągle rośnie, napędzany przez konwersję na technologię LED i zwiększone zapotrzebowanie na zintegrowane systemy oświetleniowe oraz systemy sterowania, i obecnie szacowany jest na 12 mld dolarów.

Z uwagi na oszczędności w kosztach zakupu materiałów i komponentów, a także z optymalizacji łańcucha dostaw i zaopatrzenia, oczekuje się, że transakcja wygeneruje synergię kosztów w wysokości ponad 60 mln dolarów rocznie, co w dużej mierze osiągnięte ma być w ciągu pierwszych trzech lat.

Firma Signify planuje nadal wypłacać stabilną a nawet podwyższoną dywidendę. Chociaż skoncentruje się na zmniejszaniu zadłużenia, nadal będzie inwestować w badania i rozwój oraz inne możliwości wzrostu organicznego. Ponieważ Signify skupi się na integracji Cooper Lighting Solution i uzyskaniu synergii, potencjalne nowe fuzje i przejęcia będą miały niższy priorytet.

Źródło: Signify

Powiązane treści
Signify na drodze do pełnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla
Wyposażenie produkcyjne dostępne na aukcji
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Drukowany w 3D czujnik auksetyczny napędza rozwój elektroniki ubieralnej i robotyki
Produkcja elektroniki
Ceny rosną, bo skończyły się zapasy
Produkcja elektroniki
TI znowu podniósł ceny
Produkcja elektroniki
Na etykietach będą punkty za naprawialność
Produkcja elektroniki
Polski zakład tajwańskiej firmy Compal ruszy jeszcze w 2025 roku
Optoelektronika
Branża termowizyjna przekracza wartość 7 mld dolarów, napędzana przez rynek chiński
Zobacz więcej z tagiem: Optoelektronika
Prezentacje firmowe
Intuicyjne latarki firmy Ledlenser
Gospodarka
Branża termowizyjna przekracza wartość 7 mld dolarów, napędzana przez rynek chiński
Gospodarka
Nowoczesne rozwiązania oświetleniowe dla terenów parkowych

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów