Kategorie produktów wspierane przez ten pakiet obejmują mi.in. telefony komórkowe, telewizory, komputery oraz sprzęt AGD. Według analityków, najnowsze dane dowodzą, że dzięki przyjętym rozwiązaniem ludność wiejska w Chinach coraz częściej decyduje się na zakup sprzętu z wyższego przedziału cenowego. Wraz ze wzrostem ich średnich przychodów, trend ten powinien się nadal utrzymywać. Zdaniem analityków, 13-procentowe subwencje na te produkty zwiększą ich sprzedaż o 20%, co z powodzeniem zbilansuje straty związane z załamaniem eksportu.
Pomoc rządowa dotyczy tylko określonych produktów poszczególnych producentów wybranych na drodze publicznych przetargów. Jak zalecają analitycy Gartnera, aby zagraniczne firmy mogły skorzystać w większym stopniu na tym trendzie, powinny wchodzić w partnerstwo z lokalnymi producentami. Ważnym aspektem, szczególnie w przypadku firm spoza Chin, jest utrzymanie cen na niskim poziomie i dostarczenie produktów odpowiadających specyfice lokalnego rynku i wymaganiom konsumentów.