wersja mobilna
Online: 790 Piątek, 2018.02.23

Biznes

Qualcomm liderem na rynku bezprzewodowym

piątek, 09 października 2009 14:28

Według Strategy Analytics, Qualcomm uzyskał wiodącą pozycję na rynku układów bezprzewodowych. Jak wynika z raportu, status firmy, jako najsilniejszego gracza w tej branży jest zabezpieczony posiadanymi patentami i rozwiązaniami technologicznymi.

Równie dobrze prezentują się wyniki finansowe Qualcomm z tytułu biznesu bezprzewodowego, gdzie firma uzyskuje znaczący wskaźnik rentowności. Zdaniem analityków, pozycja czołowego dostawcy na rynek telefonów komórkowych została osiągnięta przez budowę silnego zaplecza patentowego w takich dziedzinach jak technologie CDMA, W-CDMA, GPS, WLAN, MIMO czy OFDM.

Skala działalności firmy oraz bogata oferta produktowa sprawiły, że czołowe firmy OEM na rynku komórkowym, jak Nokia czy Motorola sięgają coraz częściej po produkty Qualcomm, co w przyszłości może przełożyć się na jeszcze większe udziały w rynku CDMA czy W-CDMA. Poza Apple, praktycznie wszyscy producenci na tym rynku wykorzystują w swoich telefonach układy produkowane przez Qualcomm. Jedynie w segmencie Smartphonów obecność firmy jest mniejsza, jednak wprowadzenie nowych procesorów o nazwie SnapDragon czy współpraca z Nokią mogą zmienić ten stan.

 

World News 24h

piątek, 23 lutego 2018 12:01

AU Optronics will begin to ship 8K TV panels in sizes ranging from 65- to 85-inch in the first half of 2018, while also ramping up shipments of all-screen displays for handset applications, according to Liao Wei-lun, president of AUO's video products business group. Shipments of TV panels in 65-inch and above sizes will be a major focus of AUO as global sales of 65- and 70-inch TVs and display products are expected to grow 40% and 50% on year, respectively, in 2018, Liao reasoned. The penetration rate of 65-inch and above sizes of 8K TVs will start gaining momentum in 2018 and reach 10% in 2020, Liao said, adding that AUO will begin volume production of 8K TV panels soon to cash in on the emerging trend.

więcej na: www.digitimes.com