Eneloop zapewni neutralność środowiskową i zwiększy wydajność akumulatorów

Obecnie eneloop podejmuje kolejne kroki mające na celu uzyskanie bardziej wydajnego i zeroemisyjnego akumulatora. Marka szczyci się tym, że akumulatory są wstępnie ładowane za pomocą energii słonecznej i mogą być ponownie ładowane do 2100 razy, przy czym utrzymują 70-procentowy poziom naładowania nawet po 10 latach. Najnowsze udoskonalenia w zakresie wydajności i zrównoważonego rozwoju obejmują m.in. ekologiczne opakowania.

Posłuchaj
00:00

Pierwsza wersja akumulatorów eneloop pojawiła się w 2005 roku i została dobrze przyjęta przez użytkowników. W 2013 r. eneloop stało się oficjalnie częścią marki Panasonic. Do 2021 r. do dystrybucji na całym świecie trafiło ponad 550 mln akumulatorów eneloop. Obecnie użytkownicy postrzegają te akumulatory jako wydajne i przyjazne środowisku produkty, na których można w pełni polegać.

- Naszym celem jest stworzenie akumulatorów o zerowej emisji. Naszym kolejnym krokiem są bardziej ekologiczne opakowania dla wszystkich akumulatorów i ładowarek eneloop. Nasza branża musi przestać wykorzystywać do tego celu twarde tworzywa sztuczne. Oprócz tego planujemy jeszcze intensywniejszą pracę nad poprawą jakości i wydajności. To dzięki wytyczonym celom mamy motywację do dalszego działania i wprowadzamy nowe udoskonalenia - mówi Silvia Scheers, dyrektor ds. marki eneloop w Advanced Power Solutions.

Aktualnie istotną zmianą jest wprowadzenie nowego, w pełni kartonowego i w 100% wolnego od plastiku opakowania dla akumulatorów. Również ładowarki zostaną wyposażone w całkowicie nowe opakowanie niezawierające plastiku. Drugim krokiem jest zwiększenie wydajności bestsellerowych akumulatorów firmy. Minimalne pojemności zostały podwyższone, aby zapewnić im od 5 do 7% dłuższą żywotność. Udało się to osiągnąć poprzez zwiększenie pojemności w akumulatorach AA z 1900 do 2000 mAh, a w akumulatorach AAA - z 750 do 800 mAh.

Uzupełnieniem powyższych działań jest wprowadzenie nowych opakowań, które zapewnią czytelniejszy przekaz dla konsumenta, gwarantując, że cechy i zalety różnych produktów będą bardziej zrozumiałe dla użytkownika. Na przykład opakowania ładowarek podkreślą funkcje bezpieczeństwa, takie jak ochrona przed przeciążeniem, ochrona przed przegrzaniem, czy przed zwarciem. Producent zapewnia, że wysiłki twórców asortymentu marki eneloop, tak jak wcześniej, również i teraz skupiają się na poprawie wygody użytkowania i zwiększaniu wydajności.

Źródło: Advanced Power Solutions

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Rynek urządzeń do produkcji płytek półprzewodnikowych osiągnie 184 mld USD do 2030 r.
Zasilanie
Onsemi i Nvidia wdrożą zasilanie 800 V dla centrów danych AI nowej generacji
Komponenty
Sensrad i Arbe Robotics wprowadzają na rynek pierwsze radary 4D z układem nowej generacji
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Mikrokontrolery i IoT
Astute Group globalnym dystrybutorem układów pamięci i mikrokontrolerów Puya Semiconductor
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Onsemi i Nvidia wdrożą zasilanie 800 V dla centrów danych AI nowej generacji
Prezentacje firmowe
Nowe serie zasilaczy MEAN WELL na szynę DIN - większe możliwości w mniejszych wymiarach
Gospodarka
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów