Biometria wstrząśnie branżą konsumencką
| Gospodarka AktualnościIdentyfikacja biometryczna w produktach konsumenckich, taka jak rozpoznawanie twarzy lub odcisków palców, szybko zyskuje na popularności, a rynek produktów z niej korzystających osiągnie 11 mld dolarów w 2027 roku -prognozuje Yole Developpement.
W 2021 roku obroty sięgnęły 6,2 mld dolarów, przy czym sprzedaż była napędzana przez zapotrzebowanie na bezpieczne smartfony, laptopy z czujnikami biometrycznymi i rozwiązania kategoryzowane jako bezpieczne domy, np. zamki biometryczne.
Biometria dotyczy rozpoznawania twarzy oraz odcisków palców, ale już za chwilę dołączy do niej także rozpoznawanie głosu oraz ulepszone rozwiązania skanowania tęczówki oka.
Po stronie sprzętowej elementami czujników biometrycznych są lasery podczerwone VCSEL pracujące jako czujniki ToF. Wytwarzają je gracze tacy jak II-VI (obecnie Coherent), OSRAM i Lumentum. Do odczytu linii papilarnych stosowane są czujniki pojemnościowe wytwarzane przez Fingerprint Cards, Goodix, Synaptics i Apple. Czujniki obrazu montowane pod wyświetlaczem są produkowane przez Goodix i Egis. Kamery z centralną migawką pracujące w zakresie bliskiej podczerwieni (NIR) są produkowane przez STMicroelectronics dla Apple Face ID. A jeśli chodzi o biometrię głosu, firmy takie jak Goermicro i Knowles są liderami na rynku.