Europejski rynek komponentów cały czas jest w dołku

Jak wynika z najnowszych danych stowarzyszenia DMASS, europejski rynek dystrybucji komponentów elektronicznych po 3 latach wzrostu wszedł w fazę spadków obrotów.

Posłuchaj
00:00

W III kwartale 2023 roku sprzedaż zmalała o 5,6% - do 5,15 mld euro - w tym, w zakresie półprzewodników o 3,2% - do 3,65 mld euro, a komponentów IP&E (złącza, elementy pasywne i elektromechaniczne) o 11% - do 1,5 mld euro. Ponieważ poziom zapasów w firmach produkcyjnych jest nadal duży, a popyt rynku konsumenckiego dalej jest niewielki, na razie nie ma szans na powrót lepszej koniunktury, na którą poczekamy do 2024 roku.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Komunikacja
Nowy e-book firmy Mouser odkrywa przyszłość komunikacji satelitarnej
Mikrokontrolery i IoT
Edge AI w natarciu – miliardowe inwestycje w inteligentny sprzęt
Komponenty
TDK stawia na inteligentne monitorowanie maszyn
Produkcja elektroniki
Czy walka o metale ziem rzadkich zaszkodzi polskim eksporterom elektroniki?
Zobacz więcej z tagiem: Produkcja elektroniki
Gospodarka
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Prezentacje firmowe
Zaawansowane maszyny i osprzęt do seryjnej produkcji wiązek
Technika
MIRTEC - nowa era 3D AOI w inspekcji powłok lakierniczych

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów