HPE za 14 mld dolarów przejmie Juniper Networks

Firmy Hewlett Packard Enterprise i Juniper Networks ogłosiły zawarcie ostatecznej umowy, na mocy której HPE przejmie Juniper w ramach całkowicie gotówkowej transakcji po cenie 40 dolarów za akcję, co stanowi wartość wynoszącą około 14 mld dolarów. Oczekuje się, że przejęcie podwoi działalność HPE w zakresie sieci, tworząc nowego lidera sieci z kompleksowym portfolio.

Posłuchaj
00:00

Połączenie HPE i Juniper przyspiesza zmianę asortymentu HPE w kierunku rozwiązań o większym wzroście i wzmacnia wysokomarżową działalność sieciową, przyspieszając realizację strategii zrównoważonego i zyskownego wzrostu HPE. Firmy HPE i Juniper zapewnią klientom każdej wielkości kompletne portfolio, które pozwoli realizować bezpieczną architekturę sieciową niezbędną do zarządzania i upraszczania ich rosnących i coraz bardziej złożonych potrzeb w zakresie łączności.

Dzięki pakietowi rozwiązań sieciowych, oprogramowania i usług dostarczanych w chmurze, w tym platformy Mist AI i Cloud, Juniper daje organizacjom bezpieczny i wydajny dostęp do infrastruktury chmurowej o znaczeniu krytycznym, która stanowi podstawę strategii cyfrowych i sztucznej inteligencji. Połączenie z HPE Aruba Networking i specjalnie zaprojektowaną siecią HPE AI stworzy wiodącego gracza w branży, który przyspieszy innowacje, zapewniając dalszą modernizację sieci zoptymalizowanej pod kątem chmury hybrydowej i sztucznej inteligencji.

Po sfinalizowaniu transakcji CEO Juniper, Rami Rahim, będzie kierował połączonym biznesem sieciowym HPE i będzie podlegał prezesowi i CEO HPE Antonio Neriemu.

Zgodnie z warunkami umowy, która została jednomyślnie zatwierdzona przez zarządy HPE i Juniper, akcjonariusze Junipera otrzymają po sfinalizowaniu transakcji 40,00 dolarów za akcję w gotówce. Cena zakupu stanowi premię w wysokości około 32% w stosunku do ceny zamknięcia akcji zwykłych Junipera z dnia 8 stycznia 2024 r.

Transakcja ma być sfinalizowana pod koniec roku kalendarzowego 2024 lub na początku 2025, pod warunkiem uzyskania zgód organów regulacyjnych, zatwierdzenia transakcji przez akcjonariuszy Junipera oraz spełnienia innych zwyczajowych warunków zamknięcia.

Oczekuje się, że połączenie pozwoli osiągnąć efektywność operacyjną i roczne synergie kosztowe w wysokości 450 mln dolarów w ciągu 36 miesięcy od zamknięcia.

Źródło: Juniper Networks

Powiązane treści
HPE kupuje Craya za 1,3 mld dolarów
Hewlett Packard Enterprise przejmuje aktywa biznesowe MapR
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Metale ziem rzadkich - najpotężniejsze narzędzie Chin w walce o dominację gospodarczą
Aktualności
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Informacje z firm
Kompleksowe rozwiązania dla przemysłu elektronicznego - Grupa RENEX na WIW 2025
Informacje z firm
Wizyta Cortex Systems w DGTronik

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów