Zaawansowana technologia neuromorficzna w monitorowaniu opon
VibroSense-TMS to innowacyjny neuromorficzny układ scalony, który analizuje dane dotyczące wibracji opon, umożliwiając wykrywanie zmian tarcia w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie to umożliwia pozyskiwanie kluczowych informacji o bezpieczeństwie jazdy bezpośrednio z wnętrza opony przy minimalnym poborze mocy – na poziomie mikrowatów. Dzięki temu możliwe jest natychmiastowe przesyłanie alertów o zmianie tarcia do systemów ADAS pojazdu.
VibroSense-TMS zapewnia ciągłe monitorowanie współczynnika tarcia, co pozwala systemom pojazdu, takim jak ABS, kontrola trakcji czy autopilot, na bardziej precyzyjne dostosowanie się do warunków drogowych i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa.
Kompleksowy zestaw ewaluacyjny dla producentów motoryzacyjnych
Zestaw ewaluacyjny zawiera standardowy moduł czujnika TPMS do zbierania danych oraz model NASP do monitorowania tarcia. Oprogramowanie SDK umożliwia elastyczną kalibrację modelu dla różnych typów opon. System działa na bazie rzeczywistych sygnałów drgań opony, pozwalając na testowanie rdzeni neuronowych w różnych warunkach drogowych.
Zaawansowana akwizycja danych i wizualizacja w czasie rzeczywistym
System akwizycji danych (DAU) jest wyposażony w sensor SoC Infineon SP-49 oraz łączność Bluetooth Low Energy (BLE), umożliwiając przesyłanie danych do dedykowanego tabletu (PAD). Na ekranie tabletu użytkownik może śledzić w czasie rzeczywistym oszacowanie szczytowego współczynnika tarcia (PFC). Interfejs PAD umożliwia monitorowanie PFC dla dwóch opon jednocześnie (np. przednich lewych i prawych).
Dzięki zestawowi ewaluacyjnemu firmy POLYN producenci z branży motoryzacyjnej, systemów ADAS i opon mogą rozpocząć proces integracji i projektowania inteligentnych systemów monitorowania opon jeszcze przed etapem produkcji.
Nowa era inteligentnych opon i systemów ADAS
- VibroSense przekształca tradycyjne systemy TPMS w rozwiązania do monitorowania tarcia w czasie rzeczywistym, umożliwiając rozwój inteligentnych opon nowej generacji oraz płynną integrację z technologią hamowania ADAS – powiedział Aleksandr Timofeev, CEO POLYN. - Przesyłanie danych o wibracjach z opony do pojazdu jest ogromnym wyzwaniem ze względu na ilość generowanych informacji. Nasze rozwiązanie do przetwarzania neuromorficznego o ultraniskim poborze mocy rozwiązuje ten problem. VibroSense oblicza wartości PFC bezpośrednio w oponie i komunikuje się z systemami ADAS pojazdu tylko wtedy, gdy wykryje zmiany tarcia.
- System VibroSense Tire Monitoring Solution Evaluation Kit bazuje na analizie rzeczywistych danych o współczynniku tarcia PFC, zbieranych z różnych pojazdów, opon i nawierzchni. Nasza baza obejmuje 10 poziomów tarcia – od 0,1 do 0,9. Zapraszamy producentów z branży motoryzacyjnej do testowania naszego rozwiązania – dodał Timofeev.
Unikalna technologia NASP firmy POLYN umożliwia wdrożenie lokalnej sztucznej inteligencji bez potrzeby przetwarzania w chmurze, co wspiera zrównoważony rozwój. Rozwiązania POLYN otwierają drzwi do zastosowań Edge AI, obejmujących inteligentne pojazdy, przemysłowy IoT, urządzenia ubieralne oraz elektronikę użytkową.
Źródło: POLYN