Rynek półprzewodników rośnie, ale nie w Europie

Semiconductor Industry Association (SIA) podało, że globalna sprzedaż półprzewodników w 2024 r. osiągnęła 627,6 mld dolarów, co stanowi wzrost o 19,1% w porównaniu z rokiem 2023. Ponadto sprzedaż w czwartym kwartale - w wysokości 171 mld - była o 17% wyższa niż w czwartym kwartale 2023 r. i o 3% wyższa niż w kwartale trzecim roku 2024. Regionalnie, roczna sprzedaż wzrosła w obu Amerykach o 44,8%, w Chinach o 18,3%, a w regionie Azji i Pacyfiku/wszystkich innych o 12,5%, ale spadła w Japonii o 0,4% i w Europie - o 8,1%.

Posłuchaj
00:00

 

Światowa sprzedaż półprzewodników: obroty i zmiana wg SIA
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Miniaturowe sensory MEMS TDK wyznaczają nowy standard w analizie rzutu oszczepem
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Komunikacja
Nowy e-book firmy Mouser odkrywa przyszłość komunikacji satelitarnej
Mikrokontrolery i IoT
Edge AI w natarciu – miliardowe inwestycje w inteligentny sprzęt
Komponenty
TDK stawia na inteligentne monitorowanie maszyn
Zobacz więcej z tagiem: Produkcja elektroniki
Gospodarka
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Prezentacje firmowe
Zaawansowane maszyny i osprzęt do seryjnej produkcji wiązek
Technika
MIRTEC - nowa era 3D AOI w inspekcji powłok lakierniczych

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów