Komercjalizacja baterii SSB nabiera rozpędu i wiele firm rozpoczęło produkcję pilotażową takich ogniw dla potrzeb motoryzacji, np. QuantumScape i Solid Power.
Linię pilotażową uruchomił też Samsung SDI w Suwon, w Korei Południowej. Zakład ten koncentruje się na opracowywaniu zaawansowanych technologii baterii litowo-ceramicznych w stanie stałym, w tym systemów produkcji katod i stałych elektrolitów. Po zakończeniu fazy pilotażowej, Samsung SDI planuje osiągnąć masową produkcję SSB do 2027 r.
Inne firmy już produkują, np. Blue Solutions wytwarza polimerowe SSB do pojazdów elektrycznych, a ProLogium Technology w Taoyuan na Tajwanie uruchomiła w 2024 r. pierwszą na świecie gigafabrykę litowo-ceramicznych baterii dla producentów samochodów. Produkcję opanował także ION Storage Systems - linia produkcyjna w Maryland, w USA działa od 2024 r., oraz Solid Power, który ma zakład w Kolorado.
Pierwsze ogniwa trafiają do producentów samochodów, którzy testują je i przygotowują próbną produkcję pojazdów elektrycznych wyposażonych w tego typu baterie. Plany są takie, aby w sprzedaży takie pojazdy pojawiły się już w 2027 r., a produkcja masowa ruszyła w roku 2030.
