Foxconn zwiększa zysk, sprzedaż maleje

W październiku nieskonsolidowana wartość sprzedaży Foxconn wyniosła 162,13 mld TWD (ok. 4,99 mld dolarów). Jest to poprawa o 8,49% wobec poprzedniego miesiąca i jednocześnie drugi, co do wielkości miesięczny wynik firmy, mniejszy jedynie od 169,38 mld TWD odnotowanych w październiku 2008 r. Według przedstawicieli Foxconn, wzrost w tym miesiącu był napędzany przede wszystkim dobrymi wynikami biznesu komputerów osobistych i elektroniki konsumenckiej. Łącznie, w pierwszych 10 miesiącach bieżącego roku obroty firmy wyniosły 1,14 biliarda TWD, czyli o 6,24% mniej niż przed rokiem.

Posłuchaj
00:00

Według przedstawicieli Foxconn, pomimo ogólnej niepewności na rynku i nadal niestabilnej sytuacji gospodarczej, wyniki kwartalne firmy okazały się być zgodne z oczekiwaniami. W zakresie technologicznym, firma zainwestowała znaczne środki w rozwój działu software oraz rozwinęła program "Share the Platform", mający na celu zwiększyć współpracę pomiędzy Foxconn a zainteresowanym partnerami w celu rozwoju nowych technologii.

Wśród głównych kontraktów, jakie firma wygrała w ostatnich miesiącach należy wymienić zlecenia od Apple, Microsoft, Overland Storage oraz Sony. Mimo że nie podano prognoz na IV kw., analitycy są optymistyczni, wskazując na możliwy wzrost dostaw konsol do gier i telefonów iPhone dla firmy Apple.

Foxconn planuje także rozbudowę bazy produkcyjnej w Czechach. Według doniesień prasowych, nowe miejsca pracy powstaną w przeciągu najbliższych sześciu miesięcy. Jednocześnie, ogłoszono serie inwestycji w Chinach na łączną kwotę 393 mln dolarów.

Działania te są w głównej mierze skupione na zwiększaniu udziałów firmy w szeregu dostawcach komponentów, jak i wsparcia dla kilku zależnych spółek. W ramach tych inwestycji mieszczą się również plany budowy nowej fabryki notebooków w regionie miasta Chongqing.


Sprzedaż

M/M

Zmiana rok do roku

Łącznie w danym roku

Zmiana rok do roku

Paź 09

162,133

8.5%

(4.3%)

1,140,059

-6.2%

Wrz 09

149,439

38.1%

(5%)

977,926

-6.6%

Się 09

108,244

-15.5%

(24.6%)

828,487

-6.8%

Lip 09

128,160

0.1%

(1.6%)

720,242

-3.4%

Cze 09

128,007

39.6%

19.1%

592,083

-3.8%

Maj 09

91,669

-2.9%

(11.2%)

464,075

-8.6%

Kwi 09

94,408

-8.2%

(8.2%)

372,406

-8%

Mar 09

102,875

24.4%

(1.3%)

277,998

-7.9%

Lut 09

82,728

-10.5%

(10.6%)

175,124

-11.4%

Sty 09

92,395

-24.4%

(12.1%)

92,395

-12.1%

Gru 08

122,153

-9.5%

(18.2%)

1,473,043

19.1%

List 08

134,898

-20.4%

1%

1,350,890

24.2%

Paź 08

169,379

7.6%

29.1%

1,215,992

27.5%

Obroty Foxconn w okresie 10.08-10.09 w mld dolarów tajwańskich.

Powiązane treści
Obroty Foxconna wzrosły o 63%
Wysoka sprzedaż i inwestycje Foxconnu
Foxconn będzie produkować telefony Acer
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Onsemi i Nvidia wdrożą zasilanie 800 V dla centrów danych AI nowej generacji
Komponenty
Sensrad i Arbe Robotics wprowadzają na rynek pierwsze radary 4D z układem nowej generacji
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Mikrokontrolery i IoT
Astute Group globalnym dystrybutorem układów pamięci i mikrokontrolerów Puya Semiconductor
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Produkcja elektroniki
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów