Firmy europejskie zwiększają inwestycje w R&D

Firmy europejskie zamierzają zwiększyć w ciągu najbliższych trzech lat inwestycje w badania i rozwój o 5% – wynika z wyników ankiety, które przedstawiła Komisja Europejska. W omawianym okresie firmy zamierzają przeznaczyć na działalność badawczo rozwojową ponad 30 mld euro. Dane bazują na próbce zebranej z 449 europejskich firm działających w 10 największych sektorach przemysłowych. Wyniki ankiety jednocześnie kontrastują z dotychczasowymi faktami dotyczącymi działań firm w tym zakresie – w zeszłym roku wzrost wydatków firm europejskich na badania wyniósł jedynie 0,7%.

Respondenci przyznali, że firmy preferują rozwój działalności naukowo-badawczej w krajach skąd się wywodzą. Jednocześnie miejscami najchętniej wybieranymi do prowadzenia takiej działalności są Niemcy, Wielka Brytania oraz Francja, w następnej kolejności natomiast Holandia, Włochy i Szwecja. W przypadku krajów spoza Unii Europejskiej pierwsze miejsce zajmują Stany Zjednoczone, kolejne Chiny, Indie, Szwajcaria i Japonia. Firmy wybierają miejsca na inwestycje w R&D bazując głównie na dostępie do odpowiedniej kadry. Niskie koszty pracy, chociaż są dla większości firm istotne, nie wymieniane w tym przypadku jako priorytetowe.

Posłuchaj
00:00
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Automatyczna inspekcja optyczna 3D - pierwszy w Polsce nowy system Viscom
Pomiary
KIOXIA i Linus Media Group ustanawiają światowy rekord w obliczeniach liczby Pi
Produkcja elektroniki
Pierwszy 2-nanometrowy układ firmy MediaTek już we wrześniu
Aktualności
Foxconn i Nvidia zbudują centrum danych AI mające moc 100 MW
Pomiary
Firma Anritsu przejęła w całości Dewetron GmbH
Aktualności
Studenci Politechniki Poznańskiej zbudowali rakietę sondażową. Wsparcia udzieliła Grupa Renex
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów