Podzespoły pasywne
Czujniki temperatury o dokładności ±0,5°C z wyjściem analogowym
Do oferty firmy Texas Instruments wchodzą dwa precyzyjne czujniki temperatury TMP23x-Q1, nadające się do zastosowań w elektronice samochodowej. Są to czujniki z kwalifikacją AEC-Q100, zrealizowane w procesie CMOS. Model TMP235-Q1 zawiera analogowe wyjście napięciowe o wzmocnieniu wynoszącym 10 mV/°C w całym zakresie dopuszczalnych temperatur pracy od -40 do +150°C.
Komponenty automatyki
Wieloportowe tłumiki 0,2...8 GHz o zakresie kontroli tłumienia 120 dB z krokiem 0,1 dB
Firma Vaunix powiększa ofertę precyzyjnych tłumików mikrofalowych o dwie wersje wieloportowe, przystosowane do pracy z sygnałami o częstotliwości z zakresu od 200 MHz do 8 GHz. Występują one w wersji 4-portowej (LDA-802Q) i 8-portowej (LDA-802-8).
Automatyzacja procesów
Pierwsze samochodowe pamięci UFC Flash o pojemności 512 GB
Coraz bardziej zaawansowane systemy informacyjno-rozrywkowe, mapowania 3D, rejestracji obrazu czy wspomagania kierowcy wymagają stosowania pamięci Flash o coraz większej pojemności. Firma KIOXIA Europe GmbH (dotąd Toshiba Memory Europe GmbH) ogłosiła właśnie rozpoczęcie sprzedaży pierwszych na rynku samochodowych pamięci UFC (Universal Flash Storage) o pojemności 512 GB.
Podzespoły półprzewodnikowe
2- i 8-bitowe przesuwniki poziomów logicznych do zastosowań w motoryzacji
PI4ULS5V108Q i PI4ULS5V202Q to nowe dwukierunkowe translatory poziomów logicznych z oferty firmy Diodes, pracujące bez wejścia PIN ustalającego kierunek transmisji. Oba uzyskały kwalifikację AEC-Q100 pozwalającą na zastosowania w aplikacjach samochodowych. Mogą pracować w szerokim zakresie temperatur otoczenia od -40 do +125°C. Znajdują zastosowanie m.in. do komunikacji niskonapięciowych układów ASIC z układami peryferyjnymi.
Podzespoły półprzewodnikowe
4-kanałowy przetwornik A/C do systemów Smart Home o zakresie dynamicznym 120 dB
Texas Instruments wprowadza do sprzedaży 4-kanałowy przetwornik A/C o zakresie dynamicznym 120 dB, przeznaczony do aplikacji Smart Home korzystających z matryc mikrofonowych. Może on znaleźć zastosowanie m.in. w soundbarach, głośnikach bezprzewodowych, odbiornikach TV, kamerach sieciowych IP i systemach telekonferencyjnych. Pozwala na rejestrowanie komend głosowych z czterokrotnie większej odległości niż w przypadku wcześniejszych modeli, w tym również w obecności głośnych sygnałów z otoczenia.
Podzespoły półprzewodnikowe
Miniaturowe, małostratne MOSFETy do elektroniki samochodowej
Do oferty firmy Diodes wchodzą dwa kolejne tranzystory MOSFET zaprojektowane do zastosowań w elektronice samochodowej: 40-woltowy DMTH4008LFDFWQ i 60-woltowy DMTH6016LFDFWQ. Uzyskały one kwalifikację AECQ-101, spełniają wymogi PPAP (Production Part Aproval Process) i są produkowane w zakładach spełniających wymogi normy IATF16949:2016 w zakresie zarządzania jakością.
Podzespoły półprzewodnikowe
Transile SMD 400 W i 600 W w mniejszych obudowach SMA Flat i SMB Flat
Najnowsze transile SMD z oferty firmy STMicroelectronics wyróżniają się dużą gęstością mocy. Do oferty wchodzą obecnie wersje o mocy znamionowej 600 i 1500 W, produkowane w obudowach SMB Flat (5,4 x 3,6 mm) oraz wersje o mocy znamionowej 400 i 600 W, produkowane w obudowach SMA Flat (5,2 x 2,6 mm) o grubości zaledwie 1,0 mm.
Podzespoły półprzewodnikowe
Komparatory z kwalifikacją AEC-Q100 o dużej tolerancji na zaburzenia elektromagnetyczne
Ciągły postęp w komputeryzacji i zwiększanie stopnia upakowania podzespołów elektronicznych w instalacjach samochodowych zwiększa również poziom szumu elektromagnetycznego, występującego w pojazdach wyposażonych w systemy wspomagania kierowcy ADAS. Jednak ocena szumu wytwarzanego przez poszczególne moduły i systemy oraz wdrażanie środków zaradczych nie są możliwe na etapie projektowania. Oceny i wdrożenia mogą być wykonywane po zmontowaniu całego pojazdu, przez co proces optymalizacji szumów jest zazwyczaj długi i kosztowny oraz wymaga kilku iteracji.
Podzespoły półprzewodnikowe
Pierwszy na rynku chip autoryzujący do elektroniki samochodowej
DS28C40 DeepCover to pierwszy na rynku chip autoryzujący zaprojektowany do zastosowań w motoryzacji, zapewniający niezawodną pracę i integralność danych komponentów i systemów samochodowych (np. ADAS czy akumulatorów) poprzez weryfikację ich pochodzenia od oryginalnego producenta. Jest to obecnie jedyny tego typu chip z kwalifikacją AEC-Q100 Grade 1, mogący zastąpić podobne rozwiązania bazujące na mikrokontrolerach. Zmniejsza to złożoność systemu oraz eliminuje konieczność tworzenia i testowania skomplikowanego oprogramowania, zwiększającego podatność systemu na błędy i ataki.