Materiały dla firmy elektrotechnicznej - jak nie przepłacać?

| Prezentacje firmowe Aktualności

Każdy prowadzący własny biznes - a zwłaszcza firmy opierające się na różnego rodzaju nowoczesnych technologiach - wie, z jak dużą rozpiętością cen różnego rodzaju materiałów możemy mieć do czynienia. Zwłaszcza teraz, kiedy kryzys wywołany pandemią mocno namieszał w wartości komponentów czy zachowaniu płynności łańcuchów dostaw. Stąd zawsze warto polować na dobre okazje cenowe, a jak się okazuje zastosowanie kilku stosunkowo prostych rozwiązań pozwala uchronić firmę elektrotechniczną przed przepłacaniem za towar. Podobnie można ustrzec się przed nieuczciwymi kontrahentami czy przykrymi skutkami opóźnionych płatności. Jak więc osiągnąć te cele?

Materiały dla firmy elektrotechnicznej - jak nie przepłacać?

Wprowadzenie polityki zakupowej

Podstawowym rozwiązaniem zawsze jest odpowiednie planowanie zakupów, zakładające duże wyprzedzenie potrzeb. W tym celu warto wdrożyć odpowiedni system, który oczywiście powinien być dostosowany do charakteru i skali prowadzonej działalności biznesowej. Im jest ona większa, tym bardziej rozbudowany system należy wprowadzić. Zasada ta świetnie sprawdza się także w branży elektrotechnicznej, przy czym nawet rozbudowany system wcale nie musi oznaczać nadzwyczaj skomplikowanych rozwiązań. Niekiedy zupełnie wystarczające jest prowadzenie rejestru materiałów, na podstawie którego w łatwy sposób można określić, co najszybciej się kończy, a tym samym najczęściej wymaga uzupełnienia. Dzięki temu można uniknąć jednego z poważniejszych błędów, a więc robienia zakupów na ostatnią chwilę, co właściwie uniemożliwia poszukiwanie okazji cenowych. Tych zaś przeważnie nie brakuje.

Jeżeli pozostawimy sobie odpowiednio długi czas na zaopatrzenie - wliczając w to także okres potrzebny na dostawę - będziemy mogli spokojnie przeglądnąć pojawiające się oferty, wybierając najkorzystniejsze z nich. To zaś prawie zawsze umożliwia znalezienie okazji, pozwalającej zaoszczędzić spore sumy, które musielibyśmy wydać, kupując towar na ostatnią chwilę - a więc bez możliwości większego wyboru. Poza tym należy pamiętać, że praktycznie zawsze dużo bardziej opłacalne od nabywania poszczególnych elementów są zakupy hurtowe.

Odroczona płatność to dobre rozwiązanie

Poważnym problemem właściwie dla każdego przedsiębiorcy zawsze pozostają różnego rodzaju perturbacje z płatnościami - czasem wystarczy, że jeden klient spóźni się z regulowaniem należności, aby bardzo poważnie zakłócić funkcjonowanie całej firmy. Jednak wcale nie musi to oznaczać poważnych trudności - wystarczy skorzystać z usługi odroczonej płatności oferowanej przez Allegro Biznes. Mechanizm jest bardzo prosty: po założeniu konta firmowego w serwisie i aktywacji usługi przedsiębiorca zyskuje możliwość kupowania towarów z płatnością za nie po kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu dniach. Dzięki temu z zakupionego towaru można korzystać właściwie od razu, nie martwiąc się jednocześnie o uregulowanie płatności, która może nastąpić nawet wiele dni później.

Rozwiązanie to jest idealne właściwie dla każdego biznesu - w tym oczywiście dla działających w branży elektrotechnicznej - zwłaszcza w przypadku, gdy pojawiają się niespodziewane zakupy, kontrahenci zalegają z płatnościami czy w danej chwili musimy przeznaczyć gotówkę na inne potrzeby. Zresztą pozytywne doświadczenia korzystających z odroczonej płatności stanowią dla niej najlepszą rekomendację. Zwłaszcza że wystawiają ją prowadzący własne biznesy - a więc na co dzień stykający się z wymienionymi problemami. Dla nich sprzedaż w takim modelu również jest bezpieczna i pozwala zachować płynność finansową, często kluczową w biznesie - sprzedający otrzymuje wpłatę za fakturę od razu, nawet jeśli kupujący odłożył płatność na kilkadziesiąt dni. 

Advertisement

źródło: Allegro Biznes

Zobacz również