Specjalistyczne obudowy przemysłowe dla branży kolejowej
Cyfryzacja, automatyzacja i przyszłość internetu w pociągach
Innowacyjne urządzenia i systemy wprowadzone do oferty CSI, produkowane przez nVent SCHROFF to podstawa sygnalizacji i łączności kolejowej. Firma dostarcza rozwiązania poprzez produkowanie niezbędnych platform systemowych, w tym specjalistyczne obudowy przemysłowe i systemy Embedded COM, a także szereg obudów, które łączą i chronią wrażliwą elektronikę wraz z jej infrastrukturą.
Systemy kolejowe nowej generacji
Wdrażanie systemów kolejowych nowej generacji, takich jak systemy komunikacji oparte na kontroli pociągów (CBTC) i sieci 5G wymagają integracji zaawansowanego sprzętu i systemów w nowy i istniejący już sprzęt. Dzięki wielu produktom specjalnie zaprojektowanym i certyfikowanym dla kolei i branży transportowej, nVent oferuje rozwiązania do zastosowań wewnętrznych, pokładowych i zewnętrznych przytorowych urządzeń sygnalizacyjnych i komunikacyjnych.
Solidne rozwiązania pokładowe
Godnym uwagi rozwiązaniem przemysłowym są kasety EuropacPRO 19″ firmy nVent SCHROFF, których niewątpliwą zaletą jest łatwość w obsłudze. Zostały skonfigurowane i zaprojektowane tak, aby pomieścić i chronić wrażliwą elektronikę. Dzięki modułowej platformie i szerokiej gamie możliwości dostępne są rozwiązania standardowe, modyfikowane, a także niestandardowe. EuropacPRO są idealne dla różnorodnych wymagań, a ich cechą szczególną jest odporność na wstrząsy i wibracje zgodnie ze standardem EN 50155 oraz NF F 60-002. Systemy wyposażone w ekranowanie EMC zgodnie z IEC 61587 DL 3 (uszczelki ze stali nierdzewnej lub tekstylne). Seria kaset przemysłowych posiada szerokie portfolio kompatybilnych paneli przednich, modułów wtykowych, uchwytów i różnorodnych akcesoriów. Natomiast zgodność przeciwpożarowa dla komponentów spełniających surowe wymagania to UL-VO i EN 45545-2, R22, R23 i R24 HL3.
Pokonywanie ograniczeń przestrzennych czyli swobodny dostęp do elektroniki
Innowacyjne stojaki pokładowe OBR (On-Board-Racks) pozwalają na oszczędność miejsca, wydajność elektroniki, a także mogą obniżyć koszty transportu. Pracują w środowisku, gdzie panują ciągłe wibracje, wstrząsy, wysokie temperatury i duża wilgotność powietrza. Ich wysokość wynosi odpowiednio 3,6 i 9U, szerokość 36 i 84 KM, a głębokość 341,8 mm. Spełniają specjalistyczne normy i są spawane zgodnie ze standardem EN 15085 (CL2) i AWS. Przydatne są do półek SNCF 1,2 lub 3U (NF-F61-005, CF 60-002). Tylna strona wyposażona została w standardowe złącza.
Komputer pokładowy do aplikacji sygnalizacyjnych
VOBC (VEHICLE ON-BOARD COMPUTER) firmy nVent SCHROFF jest wyjątkowy, ponieważ skręcana konstrukcja zapewnia kompaktowe rozwiązanie, które może być wysyłane w paczce o niewielkich gabarytach, co pozwala wprowadzić oszczędność kosztów transportu i magazynowania na całym świecie. Następnie stojak ten można zmontować na miejscu, dzięki czemu instalacja jest łatwiejsza i szybsza w ograniczonej przestrzeni pociągu.
Wybrane zalety rozwiązania:
- AREMA 11.5.1 dla urządzeń klasy 1
- CENELEC EN 61373 (kategoria 1, klasa A-B)
- EN 15085 (CL2)
- EN 45545 (Klasa produktu A1 zgodnie z EN 13501-1)
- Wstrząs: 5 g we wszystkich osiach (gdy jest częścią struktury pociągu)
- Wstrząsy: 5 g w jednej osi / 3 g we wszystkich pozostałych osiach (gdy nie jest w pełni zintegrowany ze strukturą pociągu)
Odporna sygnalizacja i kontrola torów
Modułowe szafy zewnętrzne nVent SCHROFF zapewniają płynne i niezawodne działanie czułej elektroniki na zewnątrz w środowisku przytorowym. Są specjalnie testowane i certyfikowane do zewnętrznych zastosowań kolejowych.
Obudowy przemysłowe certyfikowane dla telekomunikacji kolejowej czyli wspieranie komunikacji w czasie rzeczywistym
Liderzy branży telekomunikacyjnej wdrażają bardzo dobre w swojej klasie stacjonarne łącza szerokopasmowe; projekty (FTTC do FTTH), projekty sieci bezprzewodowych (WLAN do WWAN) oraz projekty sieci komunikacji mobilnej (4G-LTE i 5G). Obudowy są odporne na wandalizm, korozję oraz graffiti. Posiadają wiele możliwości wprowadzania kabli. Zaletą jest łatwa konserwacja i wymiana części. Z uwagi na opatentowane zawiasy drzwi zapewniają wysoką sztywność. Okładzina wykonana jest ze stali lub aluminium w zależności od wybranego modelu. Konstrukcja jest wyjątkowo trwała i odporna z uwagi m.in. na podwójną ścianę. Zastosowany jest wysokiej jakości zamek z uchwytami odpornymi na wandalizm. Produkty dostępne są z modułem ERICO. Wyposażone w chłodzenie aktywne i pasywne. RC0 lub RC2 w standardzie, RC3 lub Certyfikat RC4 na żądanie.
Odporne i wysoko funkcjonalne
- EN 50125-3 na wstrząsy i wibracje (1-3 m od szyny) i odporność na wiatr (180km/h)
- EN 1991: Wytrzymuje spadek ciśnienia przejeżdżającego pociągu (350 km/h), wzmocnienia na obciążenie śniegiem
- EN 60695: Zagrożenie pożarowe / stres termiczny, malowanie proszkowe zgodnie z EN45545
- IEC 61969-3 i EN 50125-3 dotyczące ochrony przed warunkami środowiskowymi
- EN 60529 dla stopnia ochrony do IP55
- IEC 61587-2 i IEC 61969-3 dla Seismic Bellcore Zone 4
- EN 1627 i EN 1630 dotyczące ochrony przed wandalizmem
- EN 50121 dla kompatybilności elektromagnetycznej
- IEC 61969-2 dla wymiarów koordynacyjnych
- IEC 60068-2-75, IEC 62262 i IK 10 dla próba uderzeniowa/młotkowa
Kontrola stacji i monitorowanie pociągów – szafy odporne na wstrząsy i wibracje
Wielofunkcyjne szafy elektroniczne nVent SCHROFF produkowane są ze stali i aluminium. Dostępne w wielu rozmiarach, a także z bogatą gamą akcesoriów uzależnionych od potrzeb, obudowy spełnią wymagania nawet najbardziej wymagających użytkowników. Posiadają różne poziomy ochrony IP / NEMA. Do wyboru klient posiada drzwi perforowane, wentylator, agregaty czy wymienniki ciepła powietrze-woda. RFI ekranowania wynosi do 60 dB przy 1 GHz / 40 dB przy 3 GHz lub odporności na trzęsienia ziemi do Bellcore Zone 4. Szafy elektroniczne wytrzymują ekstremalne warunki środowiskowe/pogodowe i spełniają surowe wymagania bezpieczeństwa.