Samochodowa dioda LED RGB o dużej jasności i precyzyjnej kontroli barw
W ostatnich latach wprowadzono coraz więcej funkcji wspomagających kierowcę, np. automatycznej kontroli prędkości oraz wykrywania odległości do pojazdu i białej linii, co zwiększa zapotrzebowanie na chipowe diody LED RGB, zdolne do generowania wielu barw na tablicach przyrządów i zestawach wskaźników. Ponadto, diody te są wykorzystywane do oświetlenia dekoracyjnego w kabinie.
Firma ROHM opracowała chipową diodę LED RGB o symbolu SMLVN6RGBFU, produkowaną na podłożu AIGaInP/InGaN, zapewniającą dużą stabilność barw, wynikającą z precyzyjnej kontroli parametrów elementów R, G i B, takich jak długość fali i jasność. Uzyskała ona kwalifikację samochodową AEC-Q102. Może pracować w szerokim zakresie temperatury otoczenia od -40 do +100°C. Jest zamykana w obudowie SMD o powierzchni 3,5 x 2,8 mm i grubości zaledwie 0,6 mm. Wewnętrzne elementy R, G i B pracują na dominującej długości fali 621, 525 i 470 nm, a ich intensywność emisji wynosi odpowiednio 750, 1800 i 430 mcd.
|
Barwa |
Wartości maksymalne (+25°C) |
VF @ 20 mA |
Dominująca długość fali @ 20 mA |
Intensywność @ 20 mA |
|||
PD |
IF |
IFP |
Zakres temp. pracy |
|||||
SMLVN6RGBFU |
R |
400 mW |
50 mA |
100 mA |
-40...+100°C |
2,1 V |
621 nm |
750 mcd |
G |
40 mA |
100 mA |
3,3 V |
525 nm |
1800 mcd |
|||
B |
40 mA |
100 mA |
3,3 V |
470 nm |
430 mcd |