Tyrystory impulsowe 16 A zoptymalizowane do systemów ładowania samochodów elektrycznych
Tyrystory impulsowe nowej serii S8016xA zostały zoptymalizowane do systemów ładowania akumulatorów w samochodach o napędzie elektrycznym. Charakteryzują się możliwością przewodzenia prądów o natężeniu do 16 A rms @ 120 V (Level 1) oraz do 16 A rms @ 240 V, +100°C (Level 2) i do 25 A rms @ +80°C.
Są pierwszymi na rynku tyrystorami o tych parametrach, zamykanymi w obudowach TO-220R i TO-263. Uzyskały kwalifikacje AEC-Q101 i PPAP, obowiązujące dla podzespołów stosowanych w motoryzacji. Ich zakres zastosowań obejmuje głównie prostowanie wejściowego napięcia AC w systemach ładowania akumulatorów.
Maksymalne napięcie w stanie off (VDRM) równe 800 V pozwala na współpracę z napięciami wejściowymi linii AC do 250 V rms.
Z kolei maksymalne napięcie impulsowe (VDSM) równe 1300 V i maksymalny współczynnik dv/dt równy 2000 V/µs zapewniają odporność na impulsy przepięciowe do 6 kV (1,2/50 µs, 8/20 µs).