W sierpniu 2025 firma Alps Alpine rozpoczęła masową produkcję nowej serii dwubiegunowych przełączników dwupozycyjnych SPVQF do samochodowych hamulców postojowych. Powstały one na bazie przełączników wcześniejszej serii SPVQC, których sprzedaż w ciągu ostatnich 10 lat osiągnęła 350 milionów sztuk. Nowa wersja SPVQF odznacza się mniejszymi gabarytami i cichszą pracą, co odpowiada aktualnym wymaganiom rynku motoryzacyjnego. Szerokość komponentu została zmniejszona o około 50%, a poziom hałasu obniżono o 5 dB.
Zmiana konstrukcji hamulców postojowych w pojazdach, polegająca na przejściu z dźwigni i pedałów na elektryczne układy obsługiwane przyciskiem, wiąże się z koniecznością innego rozmieszczenia elementów sterujących wewnątrz kabiny. Dodatkowo, zastosowanie dużych ekranów w konsoli centralnej zwiększa zapotrzebowanie na przyciski o mniejszych gabarytach, a rozwój rynku pojazdów elektrycznych wymusza ograniczenie hałasu działania elementów mechanicznych. Przełączniki SPVQF zostały zaprojektowane tak, aby spełnić oba te wymogi.
Dwubiegunowa, dwupozycyjna architektura przełączników SPVQF umożliwia pracę nawet w przypadku awarii jednego z obwodów. Zmniejszone gabaryty (8,5 x 7,0 x 6,3 mm) ułatwiają projektowanie układów sterowania wewnątrz pojazdu. Maksymalna siła aktywowania wynosi 1,8 N, dopuszczalne obciążenie elektryczne 50 mA/18 VDC, a początkowa rezystancja styków nie przekracza 75 mΩ. Trwałość mechaniczną producent określa na 300 tys. cykli. Obudowa przełączników SPVQF charakteryzuje się stopniem ochrony IP6K7, świadczącym o dużej odporności na pył i wodę.
Więcej na: www.alpsalpine.com