Nowy moduł mocy IGBT do falowników samochodowych modułów trakcyjnych
Infineon Technologies AG
Infineon Technologies prezentuje nowy moduł mocy z tranzystorami IGBT, zaprojektowany do zastosowań w falownikach samochodowych systemów trakcyjnych o mocy 80...100 kW. HybridPACK DC6i zawiera zespół 6 tranzystorów IGBT 750 V/650 A rodziny EDT2 zamkniętych w obudowie o powierzchni 140 x 72 mm. Charakteryzuje się bardzo dobrymi właściwościami termicznymi i łatwą instalacją. Rezystancję termiczną pomiędzy złączem tranzystora i płytą montażową ograniczono do 0,17 K/W.
W ofercie Infineon HybridPACK DC6i plasuje się pomiędzy modułami wcześniejszej serii HybridPACK1 i bardziej wydajnymi modułami HybridPACK Drive. Przy identycznych rozmiarach, jak w przypadku modułów HybridPACK1, oferuje on większą o ponad 50% moc wyjściową. Ponadto, różni się technologią zastosowanych tranzystorów (EDT2 vs. IGBT3) i zawiera więcej połączeń śrubowych do podłączenia kondensatora DC-link, co pozwala zmniejszyć indukcyjność pasożytniczą do 15 nH. Tranzystory IGBT realizowane w opracowanej przez Infineon technologii EDT2 charakteryzują się napięciem blokowania 750 V, dopuszczalną temperaturą pracy 175°C i dużą odpornością na zwarcie. Zapewniają większą o 20% sprawność energetyczną w porównaniu z tranzystorami wcześniejszej generacji IGBT3.
HybridPACK DC6i został zaprojektowany do produkcji wielkoseryjnej. Zastosowane w nim wyprowadzenia press-fit i dodatkowe elementy prowadzące umożliwiają zamontowanie płytki sterownika bramek tranzystorów w ciągu kilku sekund, podczas gdy czas montażu w przypadku lutowania selektywnego zajmuje ponad minutę. HybridPACK DC6i spełnia wymogi normy AQG324 dla samochodowych modułów mocy.