Pierwszy na rynku 60-watowy sterownik silników BLDC z technologią No-Hall
Melexis wprowadza na rynek pierwszy sterownik silników BLDC z technologią No-Hall (bez czujnika sprzężenia zwrotnego), zaprojektowany do współpracy z 24-woltowymi silnikami o mocy znamionowej do 60 W, stosowanymi m.in. w wentylatorach i pompach, zarówno w elektronice użytkowej, jak i w przemyśle.
Obecnie wiele urządzeń wykorzystuje 3-fazowe silniki BLDC z układem scalonym sterownika lub silnik indukcyjny prądu przemiennego. Wiąże się to z pewnymi wadami; 3-fazowe silniki BLDC są drogie i złożone, a silniki indukcyjne prądu przemiennego często nie zapewniają wystarczającej mocy i nie oferują zaawansowanych funkcji.
MLX90416 rozwiązuje te problemy, oferując tanią alternatywę, pozwalającą uprościć projektowanie i procesy produkcji silników. Technologia No-Hall, opracowana przez Melexis, eliminuje konieczność stosowania czujnika sprzężenia zwrotnego, wykorzystując zamiast tego algorytm BEMF (Back Electromotive Force), zapewniający cichą i bezwibracyjną pracę, podobną do tej, jaką zapewniają sterowniki 3-fazowe. Umożliwia to projektantom przeniesienie sterownika BLDC poza korpus wentylatora, niezależnie od położenia magnesu. To z kolei pozwala na wykorzystanie pojedynczej płytki PCB w różnych projektach, ułatwiając produkcję i redukując koszty komponentów.
MLX90416 oferuje konfigurację plug-and-play, bez konieczności pisania kodu, realizowaną z wykorzystaniem łatwego w obsłudze interfejsu graficznego. Obsługuje pracę dwukierunkową i oferuje 8-punktową, konfigurowalną krzywą prędkości, umożliwiając precyzyjne dostrojenie parametrów w celu rozwiązania problemów z rezonansem i wibracjami.
MLX90416 jest produkowany w obudowie DFN-10 o powierzchni 3,5 x 3,0 mm.
Ważniejsze parametry:
- zakres napięcia zasilania: 6,7...27,6 V,
- rezystancja stopnia wyjściowego: 135 mΩ (HS+LS),
- dokładność kontroli prędkości: ±1,5%,
- maks. prąd wyjściowy: 4,0 A,
- prąd hamowania: 8,0 A,
- zakres temperatury złącza: -40...+150°C.