Specjalizowane konwertery DC-DC formatu half/quarter brick do taboru kolejowego
Murata Manufacturing Company, Ltd.
Murata posiada w ofercie serię specjalizowanych konwerterów DC-DC do taboru kolejowego, odpornych na ekstremalne temperatury oraz udary i wibracje, dostarczanych w obudowach formatu half- i quarter-brick. Występują one w dwóch wariantach, IRQ oraz IRH. Konwertery serii IRQ, zamykane w obudowach quarter brick, występują w wersjach o ustalonym fabrycznie napięciu wyjściowym 5, 12 i 24 VDC.
Są w stanie dostarczyć do obciążenia maksymalny prąd 20 A przy maksymalnej mocy wyjściowej do 100 W (24 V @ 4,2 A). Akceptują napięcia wejściowe z zakresu od 57,6 do 160 VDC (nominalnie 110 V). Zapewniają stabilność napięcia wyjściowego na poziomie 0,3% w całym zakresie dopuszczalnych obciążeń.
Do ich standardowego wyposażenia należy zabezpieczenie podnapięciowe, nadnapięciowe i zwarciowe oraz ogranicznik prądowy. Konwertery IRQ umożliwiają równoległe łączenie wyjść. Mogą pracować przy maksymalnej temperaturze obudowy +100°C.
Ponadto, spełniają wymogi norm UL i IEC w zakresie poziomu emisji elektromagnetycznej, bezpieczeństwa i łatwopalności. Dostępne są warianty o różnych długościach wyprowadzeń oraz z opcjonalnym kołnierzem montażowym. Konwertery serii IRH, zamykane w obudowach half brick, charakteryzują się maksymalną mocą wyjściową równą 150 W.
Ich maksymalny prąd wyjściowy wynosi 30 A, a dostępne napięcia wyjściowe oraz zakres napięć wejściowych są identyczne, jak dla konwerterów IRQ. Konwertery IRH spełniają wymogi norm EN61373 w zakresie odporności na udary i wibracje.
Są zamykane w obudowach z 5-stronnym ekranowaniem, zapewniających bardzo małą emisję elektromagnetyczną. Zawierają zabezpieczenie podnapięciowe, nadnapięciowe, nadprądowe, zwarciowe i termiczne.