Dwukierunkowe konwertery DC-DC 400 V/800 V - 48 V do zastosowań w pojazdach elektrycznych

Współczesne pojazdy elektryczne często korzystają z akumulatorów o napięciu znacznie większym niż generowane przez tradycyjne akumulatory ołowiowo-kwasowe (12 V) oraz niektóre akumulatory pojazdów hybrydowych (48 V). Niższe napięcia są niezbędne do zasilania różnych podsystemów pojazdu, takich jak oświetlenie, elektronika pokładowa czy systemy sterowania. Zachodzi więc konieczność dostosowania systemów niskonapięciowych do nowych akumulatorów 400 V i 800 V, aby zapewnić wymaganą sprawność, bezpieczeństwo i kompatybilność.

Wyzwaniem związanym z konwersją mocy z akumulatorów EV o napięciach 400 V i 800 V jest dostarczenie jej do obciążeń 12- i 48-woltowych przy zapewnieniu dużej sprawności i krótkiego czasu reakcji na szybkie zmiany obciążenia. Rozwiązaniem tego problemu mogą być moduły BCM6135 firmy Vicor. Umożliwiają one dwukierunkową konwersję napięcia z akumulatorów 800 V i 400 V na napięcie 48 V oraz cechują się szybką reakcją na zmiany obciążenia. Eliminuje to potrzebę pośredniego magazynowania energii przy napięciu 48 V, a w konsekwencji redukuje masę i przestrzeń, zajmowaną w pojeździe przez system zasilania.

Obecnie w ofercie firmy Vicor dostępne są dwa izolowane moduły BCM6135, różniące się nominalnym napięciem wejściowym: do instalacji 400 V/48 V i 800 V/48 V. Ich zakresy napięcia wejściowego i wyjściowego wynoszą odpowiednio 260...410 V / 32,5...51,3V i 520...920 V / 32,5...57,5V, a wydajność prądowa to odpowiednio 65 A i 80 A. Oba warianty oferują sprawność szczytową sięgającą nawet 98%. Są zamykane w obudowach o wymiarach 61 x 35 x 7.4 mm.

Zapytania ofertowe
Dwukierunkowe konwertery DC-DC 400 V/800 V - 48 V do zastosowań w pojazdach elektrycznych
Zapytanie ofertowe