Miniaturowy moduł dual PCB firmy Apacer zintegrowany z magistralą CANBus i GPS
Zgodnie z najnowszymi prognozami przeprowadzonymi przez międzynarodową firmę badawczą i doradczą Gartner, w ciągu najbliższych pięciu lat spodziewany jest szybki wzrost produkcji samochodów zarówno na rozwiniętych, jak i wschodzących rynkach motoryzacyjnych. Ponieważ zmieniające się rynki nadal wspierają rozwój innowacji technologicznych w samochodach, a wiele krajów w ostatnich latach nałożyło surowsze niż dotychczas regulacja prawne na produkty monitorowania pojazdów, firma Apacer Technology, zauważając dynamiczny potencjał wzrostowy zaawansowanych systemów aplikacji motoryzacyjnych, opracowała układ dual-PCB EFC-G/EFC-R, który łączy moduł komunikacyjny CANBus i funkcje GPS.
W zestawieniu z telematryczną chmurą SDK dostępną na żądanie, moduł zapewnia kompleksowy dostęp do zintegrowanych centrów sterowania, takich jak zarządzanie flotą w czasie rzeczywistym, monitorowanie bezpieczeństwa pojazdów i monitoring samochodów.
Monitorowanie kierowcy i zarządzanie pojazdami w tym samym czasie
Łącząca aplikacje CANBus i GPS, innowacyjna seria modułów embedded PCIe EFC-G/EFC-R, może być szybciej zaimplementowana przez komputer systemowy pojazdu, skracając tym samym czas wprowadzania na rynek, ze względu na niewielki rozmiar i niskie zużycie energii.
Interfejs magistrali CANBus i pozycjonowanie GPS wspomagają centrum zdalnego sterowania w monitorowaniu stanu pojazdu, w tym silnika, drzwi samochodu, zużycia paliwa, przebiegu i bezpieczeństwa jazdy przez cały czas.
Pomagają również w skutecznym zarządzaniu zachowaniem kierującego pojazdem. Na przykład wdrożenie ELD (Electronic Logging Devices) tworzy bezpieczniejsze środowisko pracy i jazdy dla kierowców i pasażerów.
Umożliwia to szybsze, prostsze i dokładniejsze śledzenie, zarządzanie i udostępnianie informacji o stanie pojazdu. Ponadto daje możliwość prowadzenia rejestrów podróży, zmniejszając ryzyko i potencjalne problemy wynikające z błędu ludzkiego lub stanu pojazdu.
Moduł embedded EFC-G / EFC-R obsługuje wiele protokołów szeregowych, w tym OBD-II i J1939 / J1708 i jest wyposażony w niezależny dwukanałowy interfejs CAN i jednokanałowy interfejs J1708. Konstrukcja modułu dual-PCB zapewnia także elastyczność dla zastosowania go w systemie komputerowym pojazdów z ograniczoną przestrzenią.
Ulepszony GPS - precyzyjne określanie pozycji pojazdu
Z wbudowanym u-blox Neo-M8 GPS w górnej warstwie, miniaturowy moduł embedded automotive serii EFC-G / EFC-R, firmy Apacer, obsługuje wiele różnych regionalnych systemów satelitarnych, w tym GPS USA, rosyjski GLONASS i Beidou w Chinach. Moduł wyposażony jest w bardzo dokładny żyroskop 3D.
Może on wykrywać trójosiowe przesunięcia kątowe i osiągnąć precyzyjne ustawienie pozycji 360°. Ponadto wbudowany akcelerometr 3D mierzy przyśpieszenie liniowe w celu określenia kierunku i prędkości zderzenia w razie wypadku, a jego ulepszona funkcja antykradzieżowa zapobiega utracie pojazdu.
Dodatkowo, w miejscach, w których nie można uzyskać sygnałów GPS, takich jak tunele, przejścia podziemne i drogi otoczone wysokimi budynkami, moduł embedded EFC-G / EFC-R oferuje opcjonalne rozwiązanie Dead Reckoning, zapewniające ciągłe przesyłanie swoich danych w miejscach, gdzie sygnały satelitarne są słabe. Opcjonalne funkcje GPS obejmują także Hot Start, co pozwala na szybsze przesyłanie informacji o satelitach podczas uruchamiania systemu.
Aby uzupełnić zintegrowany moduł embedded, firma Apacer opracowała oprogramowanie Software Development Kits (SDK), które umożliwia elastyczne rozszerzanie wymaganych danych diagnostycznych pojazdów i GPS na panelu sterowania, zwiększając widoczność najważniejszych informacji. Wybrane dane można również zsynchronizować z chmurą w celu stworzenia kopii zapasowej, zapewniając bezpieczeństwo najważniejszych plików.
Moduł embedded EFC-G/EFC-R spełnia wymagania dotyczące zbierania, śledzenia i zarządzania pojazdem we wszystkich typach pojazdów samochodowych lub flot samochodowych, co czyni go idealnym i kompleksowym rozwiązaniem dla branży samochodowej.