MerXu – nawiązanie relacji biznesowych i negocjacje

| Wydarzenia

MerXu to platforma, która wspiera handel w Internecie między firmami. Korzystają z niej kupujący i sprzedający w Czechach, Estonii, Polsce, Litwie i Słowacji.

MerXu – nawiązanie relacji biznesowych i negocjacje

MerXu – nawiązanie relacji biznesowych i negocjacje

MerXu to internetowa platforma, która wspiera i ułatwia kupowanie i sprzedawanie dedykowana wyłącznie firmom. Jest dostępna w pięciu krajach naszego regionu: Czechach, Estonii, Litwie, Polsce i Słowacji. Kupujący znajdą tu dostawców produktów z kategorii przemysłowych i budowlanych. 

MerXu to coś więcej niż typowa platforma zakupowa. Została stworzona z myślą o klientach biznesowych i dlatego zapewnia szereg udogodnień przydatnych w zakupach i komunikacji B2B. Daje sprzedawcy możliwości oferowania swojego produktu i zdobywania nowych klientów w pięciu krajach europejskich, , a kupującemu gwarantuje narzędzia przydatne w wyborze najlepszej oferty. Strony są jawne i zawsze mogą negocjować warunki transakcji.

Przedziały cenowe i ukryta cena  – wstęp do negocjacji

Platformy zakupowe pozwalają na oferowanie konkretnej ceny dla produktu. Kupujący może się na jej podstawie zdecydować na zakup, lub nie. MerXu już przy wystawianiu oferty przez sprzedawcę umożliwia więcej opcji. Przy wprowadzaniu swojego asortymentu na platformę, sprzedawca ma możliwość ustalenia tzw. przedziałów cenowych. Co to oznacza? Tak jak w standardowej sprzedaży hurtowej cena zależy od ilości zamawianych produktów. Dla pojedynczego zakupu cena może być wyższa i dalej obniżać się w zależności od wolumenu zakupionych sztuk. Sprzedawca zgodnie ze swoją polityką cenową samodzielnie ustala cenę dla każdego przedziału. 

 

MerXu daje również możliwość wystawienia danego produktu, której ceny nie można z góry określić. Dotyczy to produktów niestandardowych, których wycenę można dopiero ustalić na podstawie dostarczonego projektu. Opcja ukrytej ceny stosowana jest też w sytuacjach, w których dostawcy nie chcą upubliczniać swojej polityki cenowej dla danego produktu. Pamiętajmy jednak, że większość kupujących zdecydowanie preferuje sytuację, w której cena jest z góry znana. 

 

 Prośba o wycenę – ważne narzędzie w komunikacji między firmami

Typowe platformy zakupowe wymuszają na sprzedającym wskazanie konkretnej ceny danego wyrobu i nie pozwalają na negocjacje warunków transakcji. MerXu w przeciwieństwie do standardowych rozwiązań wspiera negocjowanie przez strony warunków transakcji. Kupujący może oczywiście dokonać zakupu oferowanego produktu po wskazanej cenie, ale może też poprosić o wycenę niestandardową transakcji. Jeśli kupujący kliknie w “poproś o wycenę” to ta “prośba o wycenę” pojawi się w panelu sprzedającego. Sprzedający będzie mógł bez żadnych przeszkód korzystając z komunikatora w swoim panelu rozpocząć zwykłą rozmowę na temat przedmiotu transakcji, dokładnie tak, jak to ma miejsce w przypadku korzystania z poczty elektronicznej. Strony transakcji nie są anonimowe. MerXu jest serwisem międzynarodowym i dlatego zapewnia tłumaczenie rozmowy w czasie rzeczywistym.   

Zapytanie ofertowe - 

MerXu już dzisiaj przyciąga wielu dostawców w Czech, Estonii, Litwy, Polski i Słowacji. Dzięki temu kupujący mogą być pewni, że znajdą w tym miejscu dostawców poszukiwanych produktów. Funkcjonalność zapytania ofertowego pozwala na szybkie dotarcie do wielu potencjalnych dostawców w jak najkrótszym czasie. Jak to działa ? Każdy kupujący, który poszukuje na MerXu określonego produktu może wysłać tzw. zapytanie ofertowe. Odpowiada na nie sprzedawca, który ma w swojej ofercie dany produkt. Dostawca korzystając z komunikatora merXu, może bezpośrednio zapytać o dodatkowe szczegóły zamówienia przed ostatecznym złożeniem oferty. Kupujący może dzięki temu wybrać ofertę, która będzie dla niego najbardziej korzystna, natomiast sprzedawca - nawiązać współpracę z nowym klientem zainteresowanym jego wyrobami.

Komunikator – negocjacje nigdy nie były łatwiejsze!

Co się dzieje z zapytaniami ofertowymi i prośbami o wycenę? Każda prośba o wycenę trafia do sprzedawcy, który może ją przyjąć, lub odrzucić jednym kliknięciem. Taka funkcjonalność jest oczywiście przydatna w pewnych sytuacjach, jednak z handlowego punktu widzenia z pewnością niewystarczająca. Zdając sobie z tego sprawę, specjaliści MerXu stworzyli kolejne narzędzie, które ułatwia nawiązanie współpracy pomiędzy kupującym, a sprzedającym, a w dłuższej perspektywie, budowanie relacji biznesowych. Jest nim funkcjonalny Komunikator.

Otrzymując prośbę o wycenę, sprzedawca może więc nie tylko odpowiedzieć na nią twierdząco lub przecząco, lecz również nawiązać kontakt z kupującym i tym samym negocjować warunki cenowe, czy inne – np. dostawy, płatności czy terminu realizacji zamówienia. Według badania przeprowadzonego przez merXu zdecydowana większość przebadany potwierdza, że prawie zawsze stara się negocjować ceny transakcji. 

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej napisz do nas: pomoc@merxu.com