RS Components umacnia się w krajach Europy Wschodniej
| Gospodarka ArtykułyRS Components, czołowy światowy dystrybutor podzespołów i komponentów elektronicznych oraz produktów dla działów utrzymania ruchu, z początkiem 2011 roku rozpoczyna ekspansję w Europie Wschodniej. Firma już uruchomiła lokalne wersje językowe platformy sprzedaży dla Polski, Czech i Węgier, a w kolejnym kroku planuje otwarcie lokalnych biur w wymienionych krajach.
Strategia rozwoju RS Components na najbliższe lata zakłada szybki rozwój biznesu w Europie Centralnej i Wschodniej. Firma ocenia wielkość rynku w krajach tego rejonu na 1,5 mld euro i w coraz większym stopniu chce być postrzegana jako liczący się dostawca, chętnie wybierany przez klientów. Do niedawna produkty z katalogu RS Components sprzedawali w Polsce partnerzy firmy: Infoel i Euro-Impex Marketing, teraz przyszedł czas na działalność bezpośrednią.
RS to duży obecny w 27 krajach na świecie katalogowy dystrybutor oferujący klientom w sumie około 500 tys. produktów elektronicznych, z czego ok. 200 tys. przeznaczonych jest do działów utrzymania ruchu. Za pośrednictwem 17 centrów dystrybucyjnych, w tym 7 europejskich, obsługuje rocznie 1,5 mln klientów (500 tysięcy w Europie), współpracując z 2500 dostawcami.
Aktualnie RS wysyła 40 tys. paczek dziennie, zatrudniając 5600 osób. W Polsce podobnie jak w innych krajach RS oferuje klientom dostawę zamówionych produktów na następny dzień, a opłata za przesyłkę została ustalona na 6 euro. Platforma sprzedaży działa w oparciu o waluty lokalne, a stopień lokalizacji usług ma się zwiększać po uruchomieniu lokalnego biura.
Poza szeroką i stale rozszerzaną ofertą handlową RS Components oferuje klientom szereg usług, takich jak inteligentne narzędzie do selekcji podzespołów na podstawie parametrów technicznych, bezpłatny program do projektowania płytek drukowanych DesignSparkPCB, bibliotekę CAD zawierającą rysunki techniczne 3D dla 45 tysięcy popularnych elementów oraz usługi logistyczne wraz z oprogramowaniem dla dużych odbiorców.
Poza platformą sprzedaży RS prowadzi witrynę internetową DesignSpark będącą portalem społecznościowym dla inżynierów zapewniającą wsparcie w projektowaniu i informację techniczną. Aktualnie spośród rynków Europy Zachodniej największą sprzedaż w 2009 RS miał w Wielkiej Brytanii (340mln euro), a następnie we Francji (130 mln), Niemczech (80 mln) i we Włoszech (50 mln).
RS Components chce budować swój potencjał na rynku docierając do inżynierów projektantów z nowościami. W skali świata firmie się to udaje, gdyż aż 15% obrotów firma uzyskuje ze sprzedaży ostatnio dodanych do oferty komponentów.
Robert Magdziak