Electrocomponents, właściciel RS Components, uzyskał ze sprzedaży ponad 1 mld funtów

Grupa Electrocomponents, właściciel firmy RS Components, światowy dystrybutor podzespołów i komponentów elektronicznych oraz produktów dla działów utrzymania ruchu, poinformowała, że 31 marca br. zakończyła rok obrotowy sprzedażą w wysokości 1,18 mld funtów, co oznacza wzrost w skali roku o 21%. W okresie tym zysk grupy przed podatkiem wyniósł 114 mln funtów, o 53% więcej niż w roku poprzednim.

Posłuchaj
00:00

Według przedstawicieli grupy, ponad 70% jej obrotów pochodzi z działalności międzynarodowej. Jednocześnie Electrocomponents ponad połowę obrotów uzyskuje ze sprzedaży przez internet i wciąż rozwija ten kanał dystrybucji.

W ciągu 7 tygodni nowego roku obrotowego RS Components zdołał zwiększyć sprzedaż produktów o dalsze 16%, w tym na rynku brytyjskim o 8%, w Europie poza Wielką Brytanią o 20%, w Ameryce Północnej o 18% i w regionie Azji i Pacyfiku o 17%.

MT

Powiązane treści
Nowe centrum projektowe online dla projektów open-source
RS Components usprawnia internetowy kanał dystrybucyjny
Wyniki RS Components lepsze dzięki dystrybucji Raspberry Pi
RS Components obchodzi pierwszą rocznicę działalności w Europie Wschodniej
RS Components umacnia się w krajach Europy Wschodniej
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Branża motoryzacyjna obiera kurs na RISC-V
Aktualności
Polscy konsumenci gromadzą nieużywaną elektronikę wartą 112 mld zł
Mikrokontrolery i IoT
Coraz więcej możliwości komunikacji satelitarnej w IoT
Optoelektronika
Automatyczna inspekcja optyczna 3D - pierwszy w Polsce nowy system Viscom
Pomiary
KIOXIA i Linus Media Group ustanawiają światowy rekord w obliczeniach liczby Pi
Produkcja elektroniki
Pierwszy 2-nanometrowy układ firmy MediaTek już we wrześniu
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów