Foxconn zamierza zdominować rynek LCD

Foxconn, największy na świecie kontraktowy producent sprzętu elektronicznego, prowadzi rozmowy z Hitachi o przejęciu 50-procentowego udziału i pakietu kontrolnego w Hitachi Displays, producencie paneli LCD. Po przejęciu Foxconn złączony z Hitachi Displays prześcignąłby w produkcji LCD Sharpa, stając się największym na świecie dostawcą małych i średnich paneli ciekłokrystalicznych.

Posłuchaj
00:00

Foxconn już wcześniej zapewnił sobie ugruntowaną pozycję na tym rynku. W 2009 r. kontrolowany przez Foxconna tajwański producent LCD o nazwie Innolux kupił za 5 mld dol. innego tajwańskiego producenta płaskich ekranów, firmę Chi Mei Optoelectronics, gwarantując sobie w ten sposób dominację na światowym rynku TFT-LCD. W 2010 r. Hitachi Display przekazał Chimei Innolux technologię IPS LCD do kontraktowej produkcji średniej wielkości ekranów do tabletów i innych produktów.

Powiązane treści
Foxconn podzieli się na mniejsze firmy
Foxconn może wydać w Brazylii 12 mld dol.
Foxconn zawarł umowy z dostawcami z USA
Sony zleci produkcję telewizorów LCD Foxconnowi i Wistronowi
Wysoka sprzedaż i inwestycje Foxconnu
Foxconn odnotował wzrost obrotów o 58% w 2010 r.
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Navitas Semiconductor ogłasza strategiczne partnerstwo z GigaDevice
Produkcja elektroniki
Dla branży EMS 2024 rok nie był udany
Pomiary
Stoen kontynuuje instalację liczników zdalnego odczytu
Projektowanie i badania
Arteris otworzył w Krakowie centrum badawczo-rozwojowe
Mikrokontrolery i IoT
Infineon Technologies umacnia globalną pozycję lidera w branży półprzewodników dla motoryzacji
Produkcja elektroniki
Słaby start rynku półprzewodników w 2025 roku
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów