Foxconn zamierza zdominować rynek LCD

Foxconn, największy na świecie kontraktowy producent sprzętu elektronicznego, prowadzi rozmowy z Hitachi o przejęciu 50-procentowego udziału i pakietu kontrolnego w Hitachi Displays, producencie paneli LCD. Po przejęciu Foxconn złączony z Hitachi Displays prześcignąłby w produkcji LCD Sharpa, stając się największym na świecie dostawcą małych i średnich paneli ciekłokrystalicznych.

Posłuchaj
00:00

Foxconn już wcześniej zapewnił sobie ugruntowaną pozycję na tym rynku. W 2009 r. kontrolowany przez Foxconna tajwański producent LCD o nazwie Innolux kupił za 5 mld dol. innego tajwańskiego producenta płaskich ekranów, firmę Chi Mei Optoelectronics, gwarantując sobie w ten sposób dominację na światowym rynku TFT-LCD. W 2010 r. Hitachi Display przekazał Chimei Innolux technologię IPS LCD do kontraktowej produkcji średniej wielkości ekranów do tabletów i innych produktów.

Powiązane treści
Foxconn podzieli się na mniejsze firmy
Foxconn może wydać w Brazylii 12 mld dol.
Foxconn zawarł umowy z dostawcami z USA
Sony zleci produkcję telewizorów LCD Foxconnowi i Wistronowi
Wysoka sprzedaż i inwestycje Foxconnu
Foxconn odnotował wzrost obrotów o 58% w 2010 r.
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Contrans współpracuje z EPT
Optoelektronika
Odwiedź targi Laser World of Photonics 2025 w Monachium!
Projektowanie i badania
Plessey wdraża system MES od Critical Manufacturing w celu wsparcia eksperymentalnych procesów produkcji microLED
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników rośnie, ale nie w Europie
Komunikacja
Silicon Labs prezentuje BG29: przyszłość Bluetooth LE w miniaturowych urządzeniach
Komunikacja
Usługi cellular-to-satellite już za moment
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów