W UE obowiązują nowe przepisy dotyczące sprawności energetycznej silników

W 2009 roku Komisja Europejska przyjęła rozporządzenie dotyczące współczynnika sprawności 3-fazowych elektrycznych silników asynchronicznych prądu przemiennego, które ograniczy producentom możliwość ich sprzedaży. Wczoraj weszły w życie pierwsze regulacje wymuszające wyższą sprawność silników (klasa co najmniej IE2) o mocach od 0,75kW do 375kW.

Posłuchaj
00:00

Kolejnymi dwoma krokami wynikającymi z rozporządzenia będzie wprowadzenie w 2015 i 2017 roku obowiązku sprzedaży tylko silników o klasie sprawności co najmniej IE3. Europejscy dostawcy silników elektrycznych są gotowi na nowe przepisy i oferują już silniki o klasie sprawności IE2, a część firm też IE3.

Niektóre firmy, takie jak Siemens, już od 2009 roku klasyfikowały swoje silniki zgodnie z IE i informowały klientów o nadchodzących zmianach. Przykładami producentów mających w ofercie energooszczędne silniki są m.in. ABB, Fumo, Lenze, Leroy Somer, Grupa Cantoni, Nord, SEW-Eurodrive oraz Siemens.

Powiązane treści
Jakie zmiany na rynku przynosi nowelizacja Prawa energetycznego
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Anritsu na rynku UE - wsparcie bezpieczeństwa i zgodności urządzeń bezprzewodowych 5G
Produkcja elektroniki
Chińscy producenci płytek krzemowych wywołują wstrząs na rynku
Projektowanie i badania
5 pytań przed wyborem uszczelki EMI - bezpłatny poradnik
Produkcja elektroniki
Niemcy ograniczają dotacje dla inwestycji w półprzewodniki
Mikrokontrolery i IoT
Nordic Semiconductor na Embedded World North America 2025: pełna platforma mikroukład–chmura i nowe rozwiązania IoT
Aktualności
Unisystem na targach MATELEC 2025 w Madrycie
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów